מה לעשות בשבוע הקרוב? קבלו את כל ההמלצות

אירועים שלא כדאי להחמיץ בסופ"ש ובשבוע הקרוב: חגיגות בנצרת לקראת השנה הנוצרית החדשה, מופע המחול Spirit of the dance ומרתון עירום אומנותי בחיפה ■ צפו בהמלצות

קאמרי

שלישיית מונדריאן

מה: שלישיית מונדריאן (Mondrian), היא הרכב קאמרי מעולה, שחבריה הם דניאל בארד (כינור), הילה קרני (צ'לו) ואוהד בן-ארי (פסנתר). השלישייה ביססה לעצמה בשנים האחרונות מעמד כאחת המובילות בארץ, ומנהלת גם קריירה בינלאומית משגשגת. בחמישי הבא, תופיע השלישייה בקונצרט שכולו מטעמים: שלישיית הפסנתר ק. 548 מאת מוצרט, אינטרמצי (קטעי פסנתר), מאת ברהמס בעיבוד לשלישייה שעשה הפסנתרן אוהד בן-ארי, ושלישיית הפסנתר בסול מינור של סמטנה - יצירה דרמטית ומרגשת שחוברה כקינה על מות בתו של המלחין .זו תוכנית יפהפייה ומגוונת מבחינה סגנונית, והיא מומלצת בחום לאוהבי מוזיקה קאמרית.

מתי, איפה וכמה: חמישי (ה-3 בינואר), 20:30, אודיטוריום קונסרבטוריון שטריקר, תל-אביב. מחיר: 120-95 שקל, עם הנחה לזכאים.

נצרת. לובשת חג

סיור

חג בנצרת

מה: בעולם הנוצרי חוגגים את לידת ישו, ובנצרת, העיר שבה גדל והתחנך, נערכים לקבל את פני השנה הנוצרית החדשה בחגיגיות. חברת אבני גזית לוקחת אתכם אל העיר ההיסטורית הלובשת חג, עם סיור באזורים העתיקים של נצרת, לכנסיות הידועות יותר ופחות, כולל כניסה לבתי האמידים בעיר, שעל תקרותיהם נשתמרו ציורים אמנותיים, וביקור בגלריה מתחדשת לאמנות. הסיור יחל בשבת הקרובה אחר הצהריים, ויסתיים בשעת ערב כשהעיר כולה מוארת. מומלץ לבוא בלבוש חם.

מתי איפה וכמה: שבת (29 בחודש), משעה 16:15 ולמשך כארבע שעות. מחיר למשתתף: 90 שקל, כולל כניסה לאתרים. להרשמה וקבלת פרטים נוספים: טלפקס: 03-6991459, נייד: 050-7337690.

מחול

Spirit of the dance

מה: הצלחתם הפנומנלית של מופעי מחול אירים דוגמת Riverdance ו-Lord of the dance, שנטלו מוטיבים קלאסיים מהתרבות הקלטית ועדכנו אותה לסצנת הבידור המודרנית, הולידה שלל חיקויים שניסו לנגוס בעוגה. הנוכחי הוא מאלו שהצליחו, בעיקר בזכות ההצמדות לנוסחה כמעט זהה. שילוב מנצח של סטפס אירי, טנגו, פלמנקו, סלסה, מוזיקה קלטית סוחפת כולל הופעת אורח של הכנר הווירטואוז אוליבר לואיס, והכול מבוצע לעילא בידי צוות רקדנים יפי מראה. ביקור קודם של Spirit of the dance בארץ זכה להצלחה גדולה, ואין סיבה שהפעם התגובה תהיה שונה.

מתי, איפה וכמה: שישי (28 בחודש), 13:00 ו-21:00, היכל אמנויות הבמה בבאר-שבע; מוצ"ש (29 בחודש), 21:00, האנגר 11 תל-אביב; ראשון (30 בחודש), 21:00, בנייני האומה בירושלים וברחבי הארץ עד ה-5 בינואר. מחיר: 149-299 שקל.

אופרה

"ריגולטו" בסימפונית חיפה

מה: התזמורת הסימפונית חיפה תבצע השבוע את האופרה "ריגולטו" (Rigoletto) מאת ג'וזפה ורדי, מהאופרות האהובות ביותר ברפרטואר. על האופרה ינצח אריה ליפסקי, שפועל בעיקר בארה"ב והופעותיו בארץ נדירות. ההפקה מלווה בתלבושות, תפאורה ותנועה. הבמאית היא יוליה פבזנר), שמוכרת היטב מהפקות קודמות בארץ. הסולנים בהפקה מגיעים ממקומות שונים בעולם, ביניהם דנמרק, ארה"ב וישראל. ביניהם בולטת זמרת המצו-סופרן הישראלית נעמה גולדמן (בצילום), שזכתה לאחרונה לכותרות כאשר החליפה בהצלחה מסחררת את הזמרת בתפקיד הראשי בהפקת "כרמן" במצדה. עוד תשתתף המקהלה הפילהרמונית תל-אביב.

מתי, איפה וכמה: ראשון (30 בחודש), 20:30; שני (31 בחודש), 20:30, אודיטוריום חיפה. מחיר: 350 שקל.

מרתון אמנות

עירומים בקמפוס

מה: לפעמים צריך חג כדי להתפשט, ובחיפה מצאו דרך יצירתית לסגור את השנה ולחתום את אירועי "החג של החגים", עם מרתון עירום אמנותי לתוך הלילה. מכללת תילתן לעיצוב גרפי ותקשורת חזותית מצטרפת למכללות אמנות רבות ברחבי העולם, ומביאה לקהל הרחב את אמנות העירום הקלאסית. במסיבת היצירה הבוהמיינית ישמשו דוגמני עירום - גברים ונשים, מודלים חיים עבור צלמים, ציירים ופסלים על פני 3 קומות המכללה. בין הפלאשים לחימר, תושמע מוזיקה עדכנית והפונץ' יזרום כמו מים.

מתי איפה וכמה: שבת (29 בחודש), 18:00-24:00, מכללת תילתן-קמפוס הנמל, העצמאות 65 חיפה. מחיר כניסה: 50 שקל, לסטודנטים 20 שקל. יש להירשם מראש בטל': 04-8142020.

מחול

דירת שני חדרים - גרסת 2012

מה: ניב שינפלד ואורן לאור יצרו גרסה חדשה ורבת השראה ליצירתם המפורסמת של ליאת דרור וניר בן גל "דירת שני חדרים" מ-1987. היצירה נרשמה כפריצת דרך משמעותית בזירת המחול העצמאי בישראל וסימנה את הכיוון לתיאטרון מחול דעתני, אישי, רב-הבעה. השיבה אליה היא הזדמנות לקהל חדש (וגם לקהל הזוכר את המקור) לחוות חוויה עוצמתית במחול. "ביצירתם של ניר וליאת אנחנו מוצאים אמת ופשטות, שעדיין רלוונטיות גם כעבור 25 שנים", אומרים לאור ושיינפלד. "הצגת העבודה מחדש כרוכה בהתאמתה לעת הנוכחית, בחינה מחודשת של מערכת היחסים בין הבמה לבין הקהל".

מתי, איפה וכמה: שלישי (ה-1 בינואר), 20:00, תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל-אביב. מחיר: 70 שקל, להזמנות: 03-5611211

אמנות

"לזכור כדי לשכוח", מירי מור

מה: תערוכת יחיד ראשונה למירי מור, צלמת אוטודידקטית בעלת טביעת עין נוקבת, שהתבלטה ביריד "צבע טרי" האחרון. מור הישראלית חיה ומצלמת בשנים האחרונות ברומניה. מבטה על הסביבה משקף עמדה של קסם מהול בחרדה. מצד אחד היא נמשכת אל התרבות המסורתית הרדומה, מצד שני, היא מצוידת במבט המערבי, מזהה סימנים של היטמעות בגלי הגלובליזציה, ובוחנת מנגנוני חברה ותרבות. בתערוכה "לזכור כדי לשכוח" שתיפתח הערב, היא מציגה מיצב צילומי מתוך "מצבות זיכרון", שצולמה בארכיב לאומי ברומניה.

מתי, איפה וכמה: הפתיחה הערב 20:00. ב'-ה' 10:00-13:00, 17:00-19:00, ו' 10:00-13:00, שבת 11:00- 14:00, בית האמנים ע"ש זריצקי, אלחריזי 9, תל-אביב. artisthouse.co.il.

קלאסי

רוברט מקדאפי עם התזמורת הקאמרית הישראלית

מה: התזמורת הקאמרית הישראלית תבצע השבוע בבכורה ארצית את הקונצ'רטו "ארבע העונות" מאת פיליפ גלאס, הכתוב לכינור ולתזמורת. היצירה נכתבה בהשראת מחזור הקונצ'רטי המפורסם "ארבע העונות" של ויואלדי, שגם הוא יבוצע בקונצרט. את שתי היצירות ינגן ויוביל הכנר האמריקאי רוברט מקדאפי (McDuffie), שעבורו חיבר גלאס את היצירה לפני שלוש שנים. הקונצ'רטו של גלאס כתוב בארבעה פרקים, וחובר כדי להיות "בן לוויה" מודרני לביצוע המחזור של ויואלדי. עם זאת, בניגוד לוויוואלדי, גלאס אינו מגלה איזו עונה מסמל כל פרק ביצירתו ומותיר זאת לפרשנות הקהל. הבדל נוסף הוא בשיבוצם של מספר קטעי סולו לכינור, המופיעים כהקדמה לפני כל אחד מהפרקים.

מתי, איפה וכמה: רביעי (2 בינואר), 20:30; חמישי (3 בינואר), 20:30, מוזיאון תל-אביב לאמנות, אולם רקנאטי. מחיר: 150-80 שקל.