עסקת גרינסטון: איתן אלדר צפוי לגרוף עד מיליון שקל

במסגרת העסקה רוכש ירון ייני מידי לידר את השליטה בגרינסטון תמורת 51 מיליון שקל אלדר יקבל עם השלמת המכירה דמי תיווך של עד מיליון שקל

הפיננסייר איתן אלדר צפוי לגרוף לכיסו דמי תיווך של עד 1 מיליון שקל מהשלמת עסקת המכירה של מניות השליטה בגרינסטון. כך נודע ל"גלובס". על פי תנאי העסקה, שדווחה השבוע, תרכוש חברת אולטרה אקוויטי של צייד השלדים הבורסאיים ירון ייני 45% ממניות גרינסטון, מידי לידר השקעות, תמורת 51 מיליון שקל.

לידר, שבניהולו של צחי אפלויג, ואולטרה אקוויטי העניקו זו לזו אופציות למכירת 6% נוספים ממניות גרינסטון שמחזיקה לידר, כך שהיקף העסקה יכול להגיע ליותר מ-60 מיליון שקל. העסקה נעשתה בפרמיה של 70% על מחיר השוק של מניית גרינסטון ערב הפרסום.

לגרינסטון מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-80 מיליון שקל, וכן נכסי נדל"ן להשקעה בהיקף של יותר מ-20 מיליון שקל. בנוסף, היא מחזיקה באמצעות החברה הבת RVB בחברת EER , הפועלת בתחום מחזור פסולת.

אין זאת הפעם הראשונה ששמו של אלדר עולה בהקשר של תיווך עסקאות בשוק ההון. כך למשל, בשנת 2007 הוא תיווך בעסקה, שלפיה אמור היה ארקדי גאידמק לרכוש את השליטה ברשת המזון טיב טעם תמורת 100 מיליון דולר. אלדר ורוני מאנה היו אמורים לקבל דמי תיווך של כ-10 מיליון דולר, אך העסקה לא התממשה.

דמות מוכרת בשוק ההון

בשנת 2011 עלה שמו של אלדר כמתווך בעסקה, שבה ביקשו אברהם נניקשווילי וג'קי בן זקן לרכוש את השליטה בחברת ההשקעות ZBI, מידי צביקה בארינבוים, תמורת 127 מיליון שקל. אלא שגם עסקה זו לא יצאה אל הפועל, לאחר שמחזיקי האג"ח נאבקו נגד כוונת השניים להשתמש בקופת החברה.

המוטיבציה הגדולה לעזור לבן זקן, לשעבר בעל מניות במנופים, עלה לאלדר ביוקר - חקירה של רשות ני"ע בפרשת הרצת מניות החברה. חומר החקירה הועבר לפרקליטות מחוז ת"א, עם המלצה להעמיד לדין בין היתר את בן זקן ואלדר. השניים חשודים שהריצו את מניית מנופים, במטרה להכניס את החברה למדד ת"א 100 בעדכון מדדי הבורסה בדצמבר 2010.

אלדר (42) ושותפו לשעבר רועי גיל (43), הם דמויות מוכרות לוותיקי שוק ההון. עוד בטרם מלאו להם 30 רכשו השניים את החברה הבורסאית גבור ספורט, שהתמקדה בייצור גרביים, ובהמשך הם רכשו באמצעותה שורה של חברות מתחומים שונים.

לאחר תקופה קצרה של שגשוג, התהפך מזלם של השניים, בעיקר בגלל השקעת ענק במניות הכשרת הישוב. בתחילת 2004 נחתם הסדר חוב בגבור ספורט, שכלל פריסה ומחיקת חובות בהיקף של 700 מיליון שקל. בימים אלו מסייע אלדר לשותפו בחברת בסר אירופה, נחשון קויתי, בהשגת הסדר חוב בחברת הנדל"ן.