"אם ערן מזרחי יקבל הסדר טיעון, הוא יחגוג על הגב של כולנו"

קורבנותיו של ערן מזרחי, המואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, מתנגדים לחתימת הסדר טיעון עמו: "קודם כל שיחזיר לנו את הכסף"

קורבנותיו של ערן מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון המואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, מבקשים למנוע הגעה של המדינה להסדר טיעון עם מזרחי, לפני שהוא מחזיר להם את הכספים שהוציא מהם במירמה.

ל"גלובס" נודע כי בעקבות הפרסומים על כך שהפרקליטות מנהלת מגעים להסדר טיעון עם מזרחי, פנו בימים האחרונים כמה מהקורבנות של האיש שכונה "מיידוף הישראלי" ל"מוקד נגה" הנותן סיוע משפטי לנפגעי עבירה, בבקשה כי יעזור להם לפנות להביא בפני בית המשפט את עמדתם זו.

ציון לוי, אחד מהקורבנות, שאיבד לדבריו כ-2 מיליון שקל בגין השקעותיו אצל מזרחי, אמר היום (ג') ל"גלובס" כי אם המדינה תחתום על הסדר טיעון עם מזרחי, הדבר יאפשר למזרחי לברוח עם רוב הכסף שגנב.

"אם מזרחי יקבל הסדר טיעון ואחר-כך ינוכה לו שליש, אז תוך 5-6 שנים הוא יחגוג על הגב של כולנו. זה מרתיח אותנו וגם מפחיד אותנו, ואסור שזה יקרה", אמר לוי.

לדבריו, מתנהל פה משפט פלילי, שרחוק מלהתייחס לכך שיש כאן שורת נפגעים שאיבדו את עולמם בגלל מעשיו של מזרחי, והם מתקשים להתמודד עם מה שקורה.

"השקענו את מיטב כספנו אצל מזרחי לא כי אנחנו פראיירים, אלא כי ישב מולנו בן אדם מן היישוב עם חוזה כתוב ועם ערבות אישית ומצגים על השקעות שעשה בעבר - והפיל אותנו בפח", אומר לוי. "לא יכול לקרות מצב שבו אדם שהונה אנשים נורמטיביים בעשרות מיליוני שקלים ייזכה להסדר טיעון ולקיצור העונש. קודם כל שישלם, ולא רק בעונש הרבה יותר משמעותי מזה שהוא יכול לקבל בהסדר, אלא שגם יכניס את היד לכיס ויחזיר לנו את הכסף שלקח מאיתנו".

לוי הוסיף ואמר כי המצב כיום הוא אירוני, בכך שמזרחי מממן לעצמו הגנה משפטית באמצעות כספי הגניבה. "'זה חלם שבחלם'. אנחנו רוצים להעיר את תשומת-הלב של השופט צבי גורפינקל למצבנו. החזר הכספים חייב להיות תנאי לחתימה של הסדר טיעון עם מזרחי".

- תגיד, איפה הכסף?

"זו שאלת המיליונים תרתי-משמע. מזרחי לא החזיר כלום ומחביא את הכסף איפשהו. המשטרה לא עשתה מספיק כדי למצוא את המיליונים. אנחנו מדברים על בין 50 ל-100 מיליון שקל שנמצאים איפשהו".

כזכור, אתמול (ב') פורסם כי הפרקליטות מנהלת מגעים להסדר טיעון עם מזרחי. בתוך כך, השופט צבי גורפינקל ציין כי אם אכן יודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר טיעון בתיק, הוא ישקול לזמן את המנהל המיוחד לנכסיו של מזרחי, עו"ד איתן ארז, לבית המשפט כדי להביא את עמדת הקורבנות הרבים של מזרחי לגביו. כעת, כאמור, מבקשים הקורבנות עצמם להופיע בבית המשפט ולהשמיע את דברם.

נזכיר כי מזרחי נעצר במאי 2012, וכתב האישום נגדו מגולל פרשת מירמה והלבנת הון מתוחכמת. לטענת הפרקליטות, מזרחי הציג את עצמו בכזב כמנהל השקעות בפני 94 יחידים ומשפחות, שכנע אותם להשקיע אצלו סכום כולל של 45 מיליון שקל, ולקח אותם לכיסו.

מזרחי, כך נטען, השתמש בכספי הגניבה כדי לחיות חיי פאר, שכללו רכישת וילה בסביון ורכבי יוקרה.