נעילה מעורבת באירופה; "יש במניות הזדמנויות למשקיעים"

מדדי אירופה סגרו בין ירידה לעלייה של 0.2% ■ המסחר באסיה נחתם בעליות בעליות בעקבות תוכנית התמריצים של יפן ■ יו"ר ה'פד' ברננקי ינאם היום

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת שבין עלייה לירידה של 0.2%. זאת, ברקע לתוכנית רכישות האג"ח שמתכנן הממשל היפני וכן לדבריו של יו"ר ה'פד' בשיקגו צ'רלס אוונס, שטען כי הצמיחה בארה"ב תסתכם ב-2013 ב-2.5%.

"השווקים הפיננסים מתחילים להיות נורמלים", כתבר אריק נילסן, כלכלן ראשי ב-UniCredit SpA במזכר ששלח ללקוחות שלו, בו הוא התייחס בהרחבה לשווקים באירופה ולהצהרתו של נשיא הבנק המרכזי האירופי שאמר במסיבת העיתונאים שלאחר הצהרת הריבית כי כלכלת גוש האירו תתחיל להתואשש בסוף השנה.

כאמור, המשקיעים מתעודדים גם מתוכנית רכישות האג"ח עליה הכריזה הממשלה היפנית בראשותו של שינזו אבה, שהצהיר כי יוציא לפועל פעולות אגרסיביות כדי להמריץ את הכלכלה. בנוסף, קיימים דיווחים לגבי האפשרות שה'פד' ימשיך להזרים הון רב לשווקים גם השנה. הסנטימנט החיובי בשווקים הוריד את תשואות האג"ח של ספרד לרמה של 4.8%, הרבה מתחת לרמת השיא שנרשמה ביולי - 7.62%.

בארה"ב, מתמקדים המשקיעים במשבר הבא הניצב בפני כלכלתה - ניסיון המחוקקים לאשר את העלאת תקרת החוב של הממשל, בכדי למנוע "שיתוק" שלו כבר בעוד כחודש. היום, אגב, צפוי לצאת יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בנאום בדבר מצב הכלכלה, זאת לאחר שמקבילו באירופה מריו דרגי (יו"ר ה-ECB) הותיר ביום ה' האחרון את הריבית בגוש האירו ללא שינוי (0.75%) תוך שציין כי הכלכלה האזורית צפויה להתאושש רק לקראת סוף השנה.

מניות הבנקים בצרפת ריכזו עניין. נציין את Societe Generale ו- Credit Agricole Sa

סנטימנט חיובי באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') בעליות שערים, כאשר הבורסה בשנגחאי זינקה בכ-3% והניקיי ביפן זינק ב-1.4%. המשקיעים דרוכים לקראת פרסום נתוני מאקרו השבוע אודות היקף היצוא והיבוא, המכירות הקמעונאיות והצמיחה בסין ברבעון הרביעי של 2012 - אשר לפי התחזיות צפויים לעלות משמעותית ביחס לאשתקד. בוול סטריט מאותתים החוזים העתידיים על פתיחה ירוקה של המסחר היום, בעוד המשקיעים ממתינים לנאומו של של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, שצפוי לשאת דברים באשר לכלכלת ארה"ב.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק השלים עלייה של כ-2.3% ב-12 החודשים האחרונים וראלי משמעותי של 12% ברבעון האחרון של 2012 - וזאת, לקראת פרסום בסין של נתוני התמ"ג, המכירות הקמעונאיות והיצוא התעשייתי ב-18 בינואר (יום ו'), אשר צפויים להצביע על המשך צמיחה חזקה במדינה.

"אנו נשארים שוריים על מניות, הסביבה הכלכלית תומכת בכך", סבור נאדר נאימי, מנהל השקעות ב-AMP Capital Inverstors. "האינדיקטורים הכלכליים הגלובליים הופכים ונעשים חיוביים יותר, בעוד הריביות נשארו יחסית נמוכות - שילוב אשר יוצר הזדמנויות מסוימות למשקיעים".

Agricultural Bank of China , הבנק השלישי בגודלו במדינה מבחינת שווי שוק, עמד במוקד המסחר.

חברת Railway Group הסינית רשמה עליות גם היא, לאחר שהכריזה על זכייה במכרז בשווי 29.8 מיליארד יואן (4.8 מיליארד דולר).

[לבורסות בעולם][לטבלת ישראליות בעולם]