צביקה אורן: "פסיקת בית הדין בעניין פלאפון היא אסון למשק"

נשיא התאחדות התעשיינים: "חברות בינלאומיות יפסיקו לפעול בישראל" ■ "עובדי פלאפון לא מבינים שלטווח הארוך הם פוגעים במקום העבודה שלהם"

"פסיקת בית הדין הארצי לעבודה בעניין פלאפון היא אסון למשק, חברות בינלאומיות יפסיקו לפעול בישראל" - כך אמר היום (ה') צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים, בכנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה שנערך בתל-אביב.

אורן מתכוון כמובן לפסיקת של בית הדין כי מעסיק לא יביע דעה בעניין התאגדות עובדיו, פסיקה שהביאה את פלאפון לסיים את המאבק מול עובדיה, להכיר בהתאגדות שלהם בהסתדרות ולסכים למשא-ומתן בדרך להסכם קיבוצי.

לדברי אורן, "הניצחון של חברת פלאפון זה ניצחון פירוס. העובדים לא מבינים שלטווח הארוך הם פוגעים במקום העבודה שלהם. נוצרה סביבה עסקית שקשה מאוד לפעול בה, והיא פועלת לרעת העובדים".

יצוין כי אורן נמצא בצד המעסיקים נגד בית הדין הארצי לעבודה, והוא חושש מפגיעה של הפסיקה בזכויות בעלי העסקים ובתוכם גם התעשיינים.

"אנחנו במגזר העסקי מבינים את המצב ויודעים מה לעשות", אמר אורן בכנס. "ההחלטה של בית הדין בנושא פלאפון זו החלטה המשנה סדרי עולם, אנשים לא יקימו עסקים במדינה. מה שלא הבינו בפלאפון זה שהעובדים רוצים מקום עבודה. חוק זכויות המעסיקים שאנו מתכננים יענה על בעיות וצרכים של מעסיקים במשק הישראלי", לדבריו.