לוינשטיין מקדמת פרויקט תמ"א 38 ברחוב אבן גבירול בת"א

מדובר בחיזוק 6 בניינים ברחוב, בהם קיימות 132 יחידות דיור ■ על פי תוכניות החברה למתחם, מדובר בפרויקט בהיקף כספי הנאמד בכ-200 מיליון שקל

קבוצת לוינשטיין מקדמת פרויקט תמ"א 38 ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מדובר בפרויקט במסגרתו מתעתדת החברה לחזק מתחם הכולל שישה בנייני רכבת ישנים סמוכים זה לזה בקצה הצפוני של הרחוב בין מספר 170 ל-180.

נכון להיום כוללים הבניינים הקיימים 132 יחידות דיור ועל פי תוכנית החברה, היא תפעל להוספת 2.5 קומות מגורים במסגרת תוספת בנייה על הבניינים הקיימים. את הפרויקט מקדם אמיר לוטן, בנו של מנכ"ל קבוצת לוינשטיין שאול לוטן, העומד בראש מחלקה ייעודית שהוקמה בקבוצה ומתמקדת בתמ"א 38.

בנקודה זו חשוב לציין כי הפרויקט המדובר עדיין רחוק מיישום, כאשר נכון להיום מדווחת החברה על חתימת הסכמים מול שני בנייני מגורים בלבד מתוך ה-6 הכלולים במתחם. מהחברה נמסר כי הבניינים האחרים נמצאים בשלבי החתמה שונים וכי החברה נמצאת היום בשלבי תכנון ראשוני ורק עוד כחצי שנה בכוונתה להגיש בקשה להיתר בנייה.

על פי תוכניות החברה למתחם, מדובר בפרויקט בהיקף כספי הנאמד בכ-200 מיליון שקל והוא נעשה בשיתוף פעולה עם חברת עגורן שבבעלות תומר איזן ודניאל קוברי, המנהלת את נושא ההחתמות מול הדיירים.

אמיר לוטן מנהל פעילות התמ"א במשולם לוינשטין ציין כי "קבוצת לוינשטיין היא שתממן את הפרויקט וגם תבצע אותו. בכוונתנו לסיים את החתמת כל הבניינים עד הוצאת ההיתר ולבנות את כל הפרויקט יחד. במסגרת החיזוק ייבנה גם חניון תת קרקעי, כל בעל דירה יקבל חניה ותוספת של 25 מ"ר לדירה הקיימת ומרפסת בשטח 12 מ"ר". לוטן מדגיש כי בכוונת החברה לקדם את הפרויקט ולהגיש בקשה להיתר בבניינים שכבר חתמו והסכימו לפרויקט בלי קשר לקצב ההחתמות של הבניינים האחרים במתחם.

רק אתמול נחשף ב'גלובס' כי באיגוד חברות תמ"א 38 בלשכת המסחר תל אביב מתנגדים לתוכנית רובע 3 ורובע 4 של עיריית תל אביב בטענה שהתוכנית כפי שהיא איננה מאפשרת יישום תמ"א 38 ברבעים אלו. חשוב לציין שרחוב אבן גבירול, בו מקדמת קבוצת לוינשטיין את הפרויקט, אומנם נמצא בתפר בין שני הרובעים, אולם מוחרג מתוכנית הרובעים.

גורמים בענף מסבירים שבאופן תיאורטי ברחוב זה יוכלו היזמים לפעול מכח הזכויות של תמ"א 38 כפי שהיא, אולם אין לדעת מה יהיו השפעות תוכנית הרובעים בחלקם האחורי של הבניינים. על כך אמר היום לוטן: "אנחנו ממתינים לראות מה יהיה עם התוכניות וההתנגדויות ונפעל בהתאם".

את קבוצת משולם לוינשטיין מייצג עו"ד אורן ארדמן ממשרד שטיינמץ הרינג ואת הדיירים מייצגים עו"ד אמיר רייסמן ושמאי מקרקעין איציק אוליקר.

קבוצת לוינשטיין מצטרפת לשורה ארוכה של חברות נדל"ן גדולות שהחליטו להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית בכלל ולתחום תמ"א 38 בפרט. במקביל לפרויקט בתל אביב, מקדמת בימים אלו החברה פרויקט נוסף בקרית אונו יחד עם חברה אחרת מהתחום - החברה להתחדשות אורבנית של אתיאל בן פורת. מדובר בפרויקט תמ"א 38 ברחוב צה"ל בעיר הכולל שני בנייני רכבת ישנים עם 64 דירות ישנות שבמסגרת התמ"א מתכננות החברות להוסיף אליהן 44 דירות חדשות. גם פרויקט זה טרם יצא אל הפועל ונמצא נכון להיום בשלבי הוצאת היתר הבנייה.