אנליסט: רוצים רווח גבוה ודיבידנדים שמנים? קנו מניות אלה

ריצ'רד בוו, אנליסט בנקים בחברת רפרטי קפיטל, מציג בראיון ל-CNBC, עמדה שורית במיוחד כלפי מניות הבנקים ■ ב-4 השנים האחרונות תעשיית הבנקאות סבלה מהרבה התפתחויות שליליות, אך בכל זאת רווחי הבנקים המשיכו לצמוח

המשקיעים צריכים לקנות מניות של בנקים, חרך מדיניות הריבית האפסית של ה'פד', כך טוען ריצ'רד בוו (BOVE), אנליסט הבנקים של חברת רפרטי קפיטל, בראיון ל-CNBC. "אתם צריכים לקנות את בנק אוף אמריקה ,גולדמן זאקס , קומריקה ", הוא מצהיר.

בוו טוען כי משקיעי הבנקים יקבלו את מה שהם קיבלו ב-4 השנים האחרונות: גידול ברווחים, דיבנדים שמנים ותוכניות לרכישה עצמית של מניות. עמדתו השורית של בוו על מניות הבנקים מגיעה ברקע להקשחת תנאי הרגולציה בסקטור הבנקאות בעולם כולו (כללי באזל 3) וברקע למשברים שונים, אך בוו ניצב איתן בעמדתו וטוען: "ב-4 השנים האחרונות תעשיית הבנקאות סבלה מהרבה התפתחויות שליליות, אך בכל זאת רווחי הבנקים המשיכו לצמוח לשיאים חדשים".

בוו מתייחס בראיון לגורם נוסף שכביכול פועל לרעת הבנקים - סביבת הריבית האפסית. אומנם אנליסט הבנקים נחשב לאחד התומכים של מדיניות ההקלה הכמותית שמנהיג יו"ר ה'פד' בן ברננקי, אך בנוגע למדיניות הריבית בוו טוען כי "הם (ה'פד') חתכו את הריביות לרמה כזו שפוגעת ברווחי הבנקים ולכן פוגעת גם בכלכלה". מעבר לכך, בוו טוען כי הריבית האפסית פוגעת גם באנשים שתלויים במקורות הכנסה פסיביים, כגון אנשים מבוגרים שהחסכונות שלהם נפגעו.