ההר הוליד עכבר: סער שיינפיין ו"האח הגדול" הגיעו לפשרה

סער שיינפיין טען בתביעתו כי ד"ר אילן רבינוביץ', שמונה ע"י קופרמן הפקות, כפה עליו לצרוך כדורים פסיכיאטריים כשהשתתף בתוכנית ■ פרטי הפשרה אינם ידועים

עו"ד סער שיינפיין והחברה המפיקה את הריאליטי "האח הגדול", קופרמן הפקות, משכו את התביעות ההדדיות סביב מה שכונה "פרשת הכדורים הפסיכיאטריים". הצדדים הגיעו לפשרה לאחר הליך גישור שנוהל על-ידי עו"ד עמוס גבריאלי בחודשים האחרונים. פרטי הסדר הפשרה אינם ידועים.

ראשיתה של הפרשה בסדרה של תחקירים בעיתון "ידיעות אחרונות", בהם טען מתמודד העונה השנייה של התוכנית של קשת, סער שיינפיין, כי נכפתה עליו צריכה של כדורים פסיכיאטריים על-ידי הפסיכיאטר שמינתה ההפקה, ד"ר אילן רבינוביץ', וכי הוא נדרש להישאר בתוכנית בניגוד לרצונו.

בהמשך הגיש שיינפיין גם תביעה נגד קופרמן הפקות, והחברה הגישה תביעה אישית נגדו בטענה כי הוציא את דיבתה.

הפרשה הובילה לדיונים בוועדת החינוך של הכנסת בנושא, לבדיקה של הרשות השנייה ולבדיקה של משרד הבריאות, שבסופה לא הוטלה אחריות אישית על איש. קשת אף החליטה להקשיח את נהלי הטיפול הרפואי למשתתפים בתוכניות ריאליטי.

עורכי הדין של שני הצדדים מסרו בתגובה מוסכמת כי "לאחר הליך גישור בפני כבוד המגשר עמוס גבריאלי, יושבו כל המחלוקות על דרך הפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט".