הבורסה סגרה בירידות: נייס צנחה ב-5.4%, בבילון 4.8%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל ■ האוצר יקפיא העלאות שכר במגזר הציבורי כדי לצמצם הגירעון ■ הצלחה לפרולור באירופה ■ בבילון: אין מועד להנפקה

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ד') בירידות שערים לאחר נעילה חיובית אמש ובצל סנטימנט מעורב בשווקי חו"ל. המשקיעים בישראל ממשיכים להגיב לחדשות בדבר במגעים להרכבתה של קואליציה ממשלתית בישראל, וכן לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה - שהתייחס בלילה, בין היתר, גם למצב הגיאופוליטי במזרח התיכון והבהיר כי ממשלתו תמשיך לנקוט בסנקציות בשאיפה למגר את תוכנית הגרעין של איראן. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל.

הזירה המקומית תחילה, ובמוקד - הבחירות: המגעים להקמתה של קואליציה בישראל נמשכים, כאשר אמש דווח כי ראש הממשלה נתניהו הציע הציע ליו"ר הבית היהודי בנט להיות הראשון שחותם על הסכם קואליציוני - בתמורה לשורה של הבטחות. זאת, בעוד המגעים בין הליכוד-ביתנו ליש עתיד של לפיד, נמשכים, כאשר במוקד עומדת סוגיית השיוויון בנטל - עבורה סיפקו בליכוד-ביתנו תוכנית לגיוס 60% מהחרדים, תוך 5 שנים.

ועוד בישראל, בענייני מאקרו. מאמצי האוצר לצמצם את ההוצאות הממשלתיות לנוכח הגירעון ב-2012 - 39 מיליארד שקל, כפול מהיעד - נמשכים: השבוע פורסם כי במשרד האוצר מעוניינים לבצע הקפאת שכר לכלל עובדי המגזר הציבורי. בעוד שבקרב עובדי הרכבת הסכימו למהלך, בוועד העובדים של נמל אשדוד מאיימים ב"שביתה מלאה" לאור המהלך.

ובחו"ל, נשיא ארה"ב ברק אובמה נאם הלילה בפני הקונגרס, והתייחס בעיקר למצב הכלכלי במדינתו - תוך שהוא מבטיח להעלות מסים כדי לצמצם את הגירעון, וכן ישאף להעלאת שכר המינימום ב-20%. באשר למזה"ת וישראל, הבהיר אובמה כי ממשלתו נחושה להמשיך ולנקוט בסנקציות - אשר יובילו למיגור תוכנית הגרעין האיראנית.

תחזית חלשה לנייס

נייס דיווחה היום על תוצאות טובות ב-2012 אולם פרסמה תחזית חלשה ל-2013. בשורה התחתונה דיווחה נייס כי הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון הסתכם בכ-43.2 מיליון דולר, 70 סנט למניה, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 66 סנט למניה ברבעון ולעומת 60 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2011. (לסיפור המלא)

מניית בבילון רשמה ירידה חדה לאחר שהחברה הבהירה בדיווח לבורסה כי למרות דיווח מוקדם שלה על כוונה להנפיק את מניותיה בוול סטריט ברבעון הראשון של השנה, טרם נבחר המועד המתאים בקשר להנפקה. עוד מעדכנת החברה כי כאשר ייבחר המועד, "לאחר בחינת תנאי שוק ותנאים אחרים", היא תשוב ותעדכן באופן רשמי. נזכיר כי החברה צפויה לסכם את תוצאות 2012 ב-18 בפברואר.

חברת הביומד פרולור רשמה היום הצלחה באירופה. הורמון הגדילה של החברה הוגדר כ"תרופת יתום" ביבשת. המשמעות - החברה תזכה ל-10 שנות בלעדיות בשיווק המוצר באירופה.

אל על במוקד לאור תהליכי ההתייעלות וצמצום מצבת כוח האדם בחברה. החברה דיווחה אתמול כי היא מקצצת כ-200 משרות זמניות ובעלי חוזים אישיים ומבצעת שינויים ארגונים.

הפועלים צפוי להעמיד את מניותיו של מוטי זיסר באלביט הדמיה לכינוס נכסים. מדובר במניות ששועבדו לטובת בנק הפועלים ואם הבנק אכן יעמיד אותן לכינוס נכסים, משמעות המהלך היא סיכול המאמצים להגיע להסדר חוב בין אלביט הדמיה למחזיקי האג"ח שלה, בראשות הקרנות הזרות יורק ו-dkpartners. (לסיפור המלא)

אדוארדו אלשטיין יגיע לישראל בשבוע הבא על מנת לנסות לקדם את העסקה להשקעה נוספת בגנדן, החברה בפרטית באמצעותה שולט נוחי דנקנר בקבוצת אידיבי אחזקות . מדובר בעסקה למימוש אופציה להשקעה של 75 מיליון דולר נוספים בגנדן, לאחר שאלשטיין הארגנטינאי השקיע כבר 25 מ' ד' בחברה. "אנו מודעים לאתגרים העומדים בפני הקבוצה, לרבות המהלך לגיבוש הסדר חוב בחברת IDB אחזקות, מהלך המתבצע בידיעתנו וביתאום מלא עמנו. נציג מטעמנו אף נמצא באופן קבוע במטה IDB בישראל ומלווה מקרוב את ההליך", נמסר ממשרדו של אלשטיין בארגנטינה.

לייבפרסון דיווחה היום על הכנסות של כ-42.5 מיליון דולר לרבעון הרביעי (גידול של 16% לעומת אשתקד), בעוד הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-1.5 מיליון דולר או 0.03 דולר למניה - ירידה לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון דולר או 0.07 דולר למניה אשתקד.

גם גיוון אימג'ינג דיווחה על תוצאותיה הכספיות. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-48.7 מיליון דולר, לעומת 48.5 מיליון דולר אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-3% והסתכם ב-7.9 מיליון דולר, לעומת רווח נקי בסך של 7.7 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2011.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]