המכונית החדשה של החברה לישראל וצ'רי נחשפת בז'נבה

חברת קורוס (QOROS) הסינית חושפת תמונות ומפרטים של משפחתית סדרתית ושני דגמי תצוגה

יצרנית הרכב הצעירה קורוס, בבעלות משותפת של החברה לישראל וצ'רי סינית, חושפת לקראת תערוכת ז'נבה מפרטים מלאים של המכונית הסדרתית הראשונה שתייצר החברה ושל עוד שני דגמי תצוגה שעתידים להפוך בעוד זמן לא רב לדגמים סדרתיים.

המכונית הראשונה שתרד מפס היצור מכונה "קורוס 3 סדאן" והיא מיועדת להתחרות בפלח המשפחתי. אורכה 4.62 מ', רוחבה 1.84 מ' והיא ניצבת על בסיס גלגלים נדיב מאד לקבוצתה באורך 2.69 מ'. המנועים, שתוככנו במשותף בסין ובגרמניה, כוללים בשלב הראשון מנוע 1.6 ליטר בנזין בהספק 126 כ"ס וגרסת טורבו של אותו מנוע עם 156 כ"ס.

את שני המנועים ניתן יהיה להזמין עם תיבה ידנית בת 6 מהירויות או עם תיבה אוטומטית כפולת-מצמדים בת 6 מהירויות, שפותחה בגרמניה. בעתיד מתכוונת החברה להציג גם מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש ומנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין קטן ויעיל בהספק 130 כ"ס. המכונית תוצע כסטנדרט עם מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע רחב, שניתן להפעיל אותו עם מספר תנועות אצבע בנוסח טאבלטים. המסך יחובר לרשת שירותי און-ליין, שתאפשר לקשר בין מכוניות שונות ולשרתי החברה.

במקביל מציגה החברה בז'נבה אב טיפוס של דגם "קרוס-אובר" מוגבה על בסיס אותה פלטפורמה אך עם הנעה היברידית מתקדמת, שכולל סרן חשמלי, סוללת ליתיום מתוצרת LG מערכת ניהול אלקטרונית מתקדמת. במקור תוכננה המכונית לתמוך במערכת הסוללה המתחלפת של "בטר פלייס" אך לא ידוע אם התוכנית עוד בתוקף. בתערוכה חושפת החברה גם דגם סטיישן, שמבוסס על פלטפורמת הסדאן ויושק ככל הנראה בשנה הבאה.

בינתיים אין כוונות לשווק את המכונית בישראל בטווח הזמן הנראה לעין אם כי מספר מכוניות עשויות להגיע ארצה השנה לצורך ניסוי.