הסופרת פטרישה קורנוול זכתה בתביעה של 51 מיליון דולר

‎‎מחברת ספרי המתח תבעה את החברה ששימשה כמנהלת העסקים שלה, אנצ'ין בלוק אנד אנצ'ין, בגין רשלנות, הפרת חובת נאמנות והפרת חוזה

‎‎מחברת ספרי המתח פטרישה קורנוול זכתה אתמול (ג') בסכום של 50.9 מיליון דולר, על בסיס החלטת חבר מושבעים, לאחר שתבעה חברת שירותים פיננסיים בגין הפסדים של עשרות מיליוני דולרים שנגרמו לה במשך 4 שנים.

‏קורנוול, 56, שנוהגת לכתוב על מעלליה של חוקרת רפואית בדיונית שמתמודדת עם פרשות סבוכות ומסתוריות, מצאה את עצמה במרכזה של דרמה בחיים האמיתיים. באוקטובר 2009 היא הגישה תביעה משפטית בבית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס נגד חברת ראיית החשבון שגם שימשה כמנהלת העסקים שלה, אנצ'ין בלוק אנד אנצ'ין, ונגד מנהל החברה לשעבר, איבן סנפר.

המשפט נפתח ב-7 בינואר, וחבר המושבעים החל בדיוניו ב-14 בפברואר. ‏‏

קורנוול תבעה את החברה בגין רשלנות במתן שירותים מקצועיים, הפרת חובת נאמנות והפרת חוזה.‏

‏בהודעה שהתפרסמה אתמול אמר פרנק שטינו, שותף מנהל באנצ'ין, כי הוא "מאוכזב" מתוצאת המשפט, וכי בכוונתו לבדוק את דרכי הפעולה המשפטיות שבהן יכולה החברה לנקוט, כולל ערעור על פסק הדין.

‏"במשך יותר מ-90 שנה בנו אנשי המקצוע באנצ'ין מוניטין של יושר ויושרה. החברה תשרוד למרות פסק הדין שיצא היום", אמר שטינו. "אנחנו רוצים מאוד לשוב לעסקינו ולהמשיך לספק את הרמה הגבוהה ביותר של שירותים מקצועיים שלה מצפים לקוחותינו הנאמנים".‏

‏קורנוול טענה כי הסכומים שנגבו ממנה היו גבוהים בהרבה מתעריף 40 אלף דולר לחודש, שלדעתה היה עליה לשלם לחברה תמורת ניהול כספה וניהול נכסי החברה שלה, קורנוול אנטרטיינמנט.

‏‏קורנוול כתבה 20 ספרים בסדרה שבה מככבת הדמות הבדיונית ד"ר קיי דקרפטה. הספר הראשון, "ניתוח שלאחר המוות" ‏‏‎(Postmortem)‎‏, יצא ב-1990, וספרה האחרון, "‏The Bone Bed‏", יצא אשתקד.

‏בין ספריה שתורגמו לעברית ניתן למצוא את "חשיפה", גוף ההוכחה", אי הכלבים" "עקבות" ועוד.