עלות שכר שנתית של 12 מיליון שקל למנכ"ל פרוטליקס

שני סמנכ"לים בחברה, יוסף שאלתיאל ועינת בריל אלמון, נהנו מעלויות שכר של 5.9 ו-5.3 מיליון שקל בהתאמה ■ עלות שכרו של מנכ"ל בנק ירושלים: 2.8 מיליון שקל

פריחת תעשיית הביומד המקומית באה לידי ביטוי גם בטבלת שיאני השכר לשנת 2012. מדוחות חברת פרוטליקס , שפורסמו בסוף השבוע, עולה כי החברה שילמה לחמשת בכיריה אשתקד יותר מ-8 מיליון דולר (כ-31 מיליון שקל). בשנה החולפת קיבלו בכירי החברה, המפתחת תרופות מבוססות חלבון מן הצומח, חבילות מפנקות של אופציות ומניות, שהיוו חלק משמעותי בעלות שכרם, וששלחו אותם לראשות טבלת שיאני השכר.

מנכ"ל החברה, דוד אביעזר, הוא הבכיר הראשון בשלב זה שעלות שכרו אשתקד הגיעה למספר דו-ספרתי - 12 מיליון שקל (3.2 מיליון דולר), קרי 1 מיליון שקל בחודש. בנוסף, שני סמנכ"לים בחברה, יוסף שאלתיאל ועינת בריל-אלמון, נהנו מעלויות שכר של 5.9 ו-5.3 מיליון שקל, בהתאמה. השניים דחקו את מנכ"ל ישראכרט, דב קוטלר, למקום הרביעי בטבלה (עלות שכר של 5.3 מיליון שקל).

ברשימה הנשית, שתי הבולטות אחרי בריל-אלמון הן אירית איזקסון, יו"רית ישראכרט, עם עלות שכר שנתית של 4.3 מיליון שקל; ותמר יסעור, יו"רית לאומי קארד, עם עלות שכר של 2.6 מיליון שקל.

בראש ובתחתית החמישייה הפותחת

פרוטליקס לא רק פותחת את החמישייה הראשונה של שיאני השכר, אלא גם סוגרת אותה. במקום החמישי ממוקם סמנכ"ל הכספים של החברה, יוסי מימון, עם עלות שכר שנתית של 5.2 מיליון שקל. מנכ"ל בנק אגוד, חיים פרייליכמן, מציב רף של 3.7 מיליון שקל לכניסה לעשרת מקבלי השכר הגבוה.

שמות בולטים נוספים שהצטרפו היום לטבלת שיאני השכר הם מנהלי קרדן נדל"ן הפורשים, המנכ"ל יורם קרן, עם עלות שכר שנתית של 1.9 מיליון שקל, והיו"ר איתן סורוקה (בהיקף משרה של 70%), עם עלות שכר של 1.5 מיליון שקל. בסך הכול, מאז 2009, עלות שכרם המצטברת של השניים יחד הגיעה ליותר מ-20 מיליון שקל, בחלקים שווים פחות או יותר. בתקופה זו הציגה קרדן נדל"ן (שעברה אשתקד לרווח נקי) הפסד מצטבר של כ-35 מיליון שקל.

עוד מהמנהלים הצפויים לסיים את תפקידם בקרוב, שכרו המצטבר של מנכ"ל צינורות המזה"ת, איציק מולכו, מספטמבר 2008 ועד סוף 2012 מתקרבת ל-7 מיליון שקל. נציין כי אשתקד עלות העסקתו עמדה על 2.1 מיליון שקל.

בענף הפיננסים, מנכ"ל בנק ירושלים, אורי פז, התמקם במרכז העשירייה השנייה, עם עלות שכר שנתית של 2.8 מיליון שקל. עלות השכר השנתית של יו"ר בנק ירושלים, זאב גוטמן, עמדה על 1.4 מיליון שקל, עבור 4 ימי עבודה בשבוע.

30 בעלי השכר
 30 בעלי השכר