קמהדע סוגרת את 2012 עם צמיחה של 22% במכירות ורווח נקי

דוד צור: "אנחנו מצפים לאישורים להיכנס לניסוי שלב III בסוכרת. נלך למדינה שבה נקבל אישור לניסוי מתקדם"

ההכנסות השנתיות של חברת קמהדע ל-2012 הגיעו ל-72.7 מיליון דולר, גידול של 22% מעל התחזיות שפרסמה החברה. קמהדע גם רושמת השנה EBITDA של 8.5 מיליון דולר ורווח נקי של 0.3 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של כ-3.7 מיליון דולר ב-2011.

ברבעון הרביעי של השנה רשמה החברה הכנסות שיא של כ-21.6 מיליון דולר, גם כאן גידול של 22% בהשוואה להכנסות החברה ברבעון הקודם, וכן רווח נקי של 3 מיליון דולר, 145 מהכנסות החברה.

"באפריל נפרסם תחזיות לשנה הבאה", אומר מנכ"ל החברה דוד צור, ונשמע שהוא אופטימי לגבי אותן התחזיות. "אני לא מכיר חברות רבות שרושמות הכנסה כזו שנתיים לאחר אישור ה-FDA", מוסיף צור.

המוצר המוביל אחראי להכנסות של 24 מיליון דולר

הצמיחה והרווחיות אכן מגיעה בעיקר, אבל לא רק, ממוצר ה-Glassia שאושר על ידי ה-FDA, שהוא חלבון ATT הניתן בעירוי, לטיפול בנפחת תורשתית הנוסעת ממחסור בחלבון זה. המוצר משווק על ידי חברת באקסטר.

64% מהכנסות החברה מגיעות ממכירות המוצרים הייחודיים שלה, מתוכם 24 מיליון דולר מקורם בתרופת הגלסיה. 36% מההכנסות עדיין מגיעות מהפצה של מוצרים של חברות אחרות, בעיקר בשוק הישראלי. אולם, הפרופורציות משתנות ככל שעובר הזמן לטובת המוצרים הייחודיים.

קמהדע מראה השנה כי עוד לפניש הביאה לשוק מוצרים נוספים, היא יכולה להגיע למכירות משמעותיות ורווחיות. "בשנים הקרובות אמנם ניקח על עצמנו ניסויים קליניים גדולים בתחום הסוכרת, אולם נסיים את הניסוי הגדול בתחום ה-ATT באינהלציה, כך שלא צפוי שינוי דרמטי בהוצאות המו"פ", אומר סמנכ"ל הכספים של החברה, גיל עפרון.

אבני הדרך הקליניות העיקריות לשנה הקרובה הן קבלת תוצאות הניסוי הקליני שלב II/III של החברה במוצר לטיפול במחסור ב-ATT הניתן באינהלציה, הצפויות בדצמבר 2013. לחברה יש כבר הסכם שיווק במוצר זה, עם חברת קייסי האירופאית, והיא מקווה כי תוכל לשווקו בסוף 2014 או תחילת 2015. "אנחנו כבר ערוכים לייצור של המוצר באינהלציה, זה לא דורש שינוי משמעותי לעומת המוצר הקיים", אומר צור. במחצית 2013 יחל ניסוי שלב II במוצר באינהלציה בארה"ב.

המוצר בו תולה קמהדע את התקוות הגדולות ביותר הוא מוצר לטיפול בסוכרת נעורים. לדברי צור, המוצר יכול לשנות את פניה של החברה, כי השוק הוא ענק לעומת אלה אליהם פונה החברה במוצריה הקיימים. "אנחנו מקווים כי המוצר יוכל ללכת ישירות לשלב III של הניסויים הקליניים, משום שהוא כבר רשום לשיווק במספר התוויות, וזו רק התוויה נוספת", אומר צור. "המוצר רשום לשיווק להתוויית הטיפול במחסור ב-ATT במספר שווקים - ארה"ב, ברזיל, ארגנטינה, ישראל - ואנחנו מעריכים כי לפחות בחלק מן השווקים האלה, נוכל להיכנס ישירות לניסויים מתקדמים, ושם נרכז את משאבינו".

בארה"ב יש למוצר אישור "תרופת יתום" אשר אמור להקל על הרישום של התרופה שם, אך עדיין ארה"ב היא מדינה קשוחה יחסית ברישות תרופות, ולכן ייתכן שקמהדע לא תתחיל לשווק דווקא שם. הסכם השיווק עם באקסטר בארה"ב כולל את כל ההתוויות של ATT בעירוי, ולא רק נפחת, ולכן באקסטר יכולה להיות שותפה לשיווק המוצר לסוכרת, אם תהיה מעוניינת בכך. אם אכן באקסטר תרצה לממש את הזכות לשווק את המוצר לסוכרת בארה"ב, היא אמורה לקחת על עצמה גם את עיקר המימון של הניסויים הקליניים בארה"ב.

החברה הגישה היום, בסמוך לדו"חות, בקשה לאסיפת בעלי המניות שלה לאשר לה מעבר לדיווח באנגלית. רנאה כי היא נערכת להנפקה בנאסד"ק, אותה היא מתכננת בחודשים האחרונים, אך לא ידוע מתי היא עשויה לצאת לפועל. "אנחנו לא זקוקים כרגע לגיוס הזה ככדי להשלים את התוכנית הקלינית העיקרית שלנו", אומר עפרון. בקופת המזומנים של החברה 34 מיליון דולר נכון לסוף השנה.

שכרו של מנכ"ל החברה דוד צור עמד השנה על 858 אלף דולר, מהם כמחצית במניות. הוא זכאי למענק של 2% מכל הנפקה בבורסה, עד גג של 1 מיליון דולר.

לאחרונה דיווחה החברה על התגבשות ועד עובדים בחברה, חברה הביומד הצעירה הראשונה בבורסה בתל אביב שבה מתרחש מהלך כזה. "קיבלנו את הפניה, אנחנו מנהלים איתם דיונים", אומר עפרון, "אבל לא חושבים שתהיה לזה השפעה משמעותית על הדו"חות".

הרווח הגולמי ב-2012 הסתכם בכ-22.7 מיליון דולר, כ-31% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של כ-16.7 מיליון דולר ב-2011, אז הוא היווה כ-28% מסך הכנסות החברה. הרווח הגולמי של קמהדע ברבעון הרביעי של 2012 הגיע לכ-8.3 מיליון דולר, כ-38% מסך ההכנסות, גידול של 48% בהשוואה לרווח הגולמי של החברה ברבעון הקודם.

קמהדע עברה ב-2012 לרווח תפעולי שהסתכם בכ-4.2 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של כ-2.5 מיליון דולר ב-2011. ברבעון הרביעי של 2012 הסתכם הרווח התפעולי בכ-3.8 מיליון דולר, גידול של כ-200% בהשוואה לרווח התפעולי ברבעון הקודם. שיעור הרווח התפעולי של קמהדע ברבעון הרביעי של 2012 הגיע לכ-17% מסך ההכנסות של החברה.

ה-EBITDA המתואם (ללא הוצאות בגין אופציות לעובדים) של קמהדע ב-2012 הסתכם בכ-8.6 מיליון דולר, גידול של כמעט פי 6 בהשוואה ל-EBITDA מתואם של כ-1.5 מיליון דולר ב-2011. ברבעון הרביעי של 2012 הסתכם ה-EBITDA המתואם של קמהדע בכ-4.8 מיליון דולר, גידול של פי שניים בהשוואה לרמתו ברבעון הקודם.