המרכז האקדמי רופין: 98 אלף שקל בחודש למרצה הכי בכיר

נשיאת המרכז, פרופ' שוש ארד, הסתפקה בעלות שכר חודשית של 78 אלף שקל, ובעלות שכר מצטברת תלת-שנתית של 2.6 מיליון שקל

הנה עוד מרכז אקדמי שעלויות השכר של חלק מהסגל האקדמי שבו די מכובדות. מקבל השכר הכי בכיר במרכז האקדמי "רופין" הוא מרצה בכיר, כנראה לחשבונאות וכלכלה, שעלות שכרו החודשית עמדה בשנת 2011 על 98 אלף שקל בקירוב. נשיאת המרכז, פרופסור שוש ארד, הסתפקה בעלות שכר חודשית של 78 אלף שקל, ובעלות שכר מצטברת תלת-שנתית של 2.6 מיליון שקל.

כולל בית-הספר למדעי הים

רופין, שממוקם בעמק חפר שבלב השרון, קרוי על שמו של ד"ר ארתור רופין, שהיה מאבות ההתיישבות החקלאית בארץ ישראל וסוציולוג בעל שם. המרכז החל את דרכו בשנת 1949 כמדרשת רופין מתוך מטרה לספק השכלה ניהולית למשק החקלאי, הקיבוצי והמושבי בישראל של אז.

בשנת 1975 קיבלה המדרשה לראשונה היתר לפתיחת תוכנית לימודים אקדמית, ורק לפני 12 שנה הפך רופין למכללה ציבורית המתוקצבת על-ידי המועצה להשכלה גבוהה. למרכז יש שני קמפוסים: הראשי בעמק חפר, והשני במכמורת, המתמחה במדעי הים, ובו פועל בית-הספר למדעי הים. סך הסטודנטים הלומדים ברופין עומד על 4,200 איש לעירך. יו"ר חבר הנאמנים של המרכז הוא לא אחר מאשר אודי אנג'ל.

מדוחות המרכז לשנה שהסתיימה בספטמבר 2011 עולה כי סך הכנסותיו מהמועצה להשכלה גבוהה עמד על 44.7 מיליון שקל, ואילו סך הכנסותיו משכר לימוד עמד על 56.3 מיליון שקל - די דומה לשנה קודמת. המרכז סיים את אותה שנה עם עודף יחסית מכובד של הכנסות על הוצאות - 11.3 מיליון שקל - וזאת לעומת עודף של 13.2 מיליון בשנה קודמת.

חמשת מקבלי השכר הבכירים במרכז האקדמי רופין
 חמשת מקבלי השכר הבכירים במרכז האקדמי רופין