נעילה מעורבת בבורסה; טאואר טיפסה 4.6%, בזק 2.5%

עליות באירופה ובוול סטריט ■ חשיפת "גלובס": המלצות דוח ועדת צמח ייכללו בקווי היסוד של הממשלה החדשה, והיא תאשר יצוא גז תוך חודש מכינונה ■ בזק פרסמה דוחות ■ טאואר הודיעה על הסדר עם הבנקים

יום המסחר בבורסה (ה') נחתם במגמה מעורבת. זאת, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אתמול במגמה מעורבת. המשקיעים באחד העם הגיבו להקמת הממשלה החדשה. הבורסות באירופה ובוול סטריט נסחרות בעליות שערים היום. כיו מחזור המסחר הסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול בעליות שערים קלות בעוד מדד הדאו ג'ונס ממאן לרדת ולמעשה מסכם 9 ימים רצופים של עליות - רצף העליות הארוך ביותר מאז 1996. מדד ה-S&P 500 רחוק פחות מ-1% משיא כל הזמנים. נתוני המאקרו סיפקו דלק למשקיעים, כאשר נתוני המכירות הקמעונאיות היכו את התחזיות והמלאים העסקיים ירדו. נראה כי המשקיעים ממשיכים להיכנס לשווקים ולא מעוניינים לקחת אוויר לנשימה.

בבורסה הגיבו היום גם להקמתה של הממשלה החדשה, לאחר שאתמול הצליח יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לגשר ולפשר בין יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בזק פרסמה דוחות

עונת הדוחות תימשך היום ותגיע לשיאה בשבוע הבא, עת יפרסמו תוצאות הבנקים הגדולים. היום פרסמה בזק את תוצאותיה לפני הפתיחה. החברה דיווחה כי הרוויחה ב-2012 כ-1.86 מיליארד שקל, לעומת 2.07 מיליארד שקל ב-2011. ההכנסות הסתכמו ב-10.28 מיליארד שקל, לעומת 11.37 מיליארד שקל בשנה הקודמת.

חברת השבבים טאואר הודיעה היום על הסדר חוב עם הבנקים לאומי והפועלים. ההסכם מאריך את המח"מ (משך חיים ממוצע) של הלוואות של החברה ומקטין ב-75 מיליון דולר את תשלומי הקרן שמועד פירעונם בשנים 2013-2014. אותם תשלומים בשנתיים הקרובות יקטנו מ-105 מ' ד' ל-30 מ' ד' בשל דחיית החזר החוב. טאואר צריכה להחזיר לבנקים הגדולים חובות בסך 131 מיליון דולר ב-10 תשלומים עד יוני 2016, מתוכם 30 מ' ד' עד סוף 2014.

אתמול פרסמה כיל דוח חלש לפני פתיחת המסחר.

עוד אתמול דיווחה אלביט מערכות על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2012. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-843.9 מיליון דולר, לעומת 841.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2011. כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון הסתכם ב-57.2 מיליון דולר (6.8% מההכנסות), בהשוואה להפסד בסך של 13.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

המלצות דוח ועדת צמח, המתירות יצוא גז ישראלי, ייכללו בקווי היסוד של הממשלה החדשה, כך מעריכים גורמים ממשלתיים. על פי הנוסח שיופיע בקווי היסוד תאשר הממשלה את המלצות הדוח בתוך חודש מיום כינונה. ההמלצות זוכות לתמיכה נרחבת בממשלה מצד האוצר, המועצה הלאומית לכלכלה, משרד האנרגיה וגופים נוספים, אך המשרד להגנת הסביבה מסתייג מהן וסבור כי יש לדחות את ההכרעה עד לקבלת תמונה מלאה של רזרבות הגז שבידי ישראל ושל הביקושים הצפויים לגז במשק הישראלי. אישור המלצות ועדת צמח על ידי הממשלה יאפשר את השלמת העסקה למכירת 30% מהזכויות במאגר "לוויתן" לוודסייד האוסטרלית תמורת סכום של כ-1.25 מיליארד דולר. נציין את ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים ורציו .

מלאנוקס איבדה גובה לאחר שאתמול צנחה ב-8.8% בוול סטריט ופתחה פער שלילי של כ-3% מול ת"א.

האנליסט בוריס פיקר מבנק ההשקעות אופנהיימר בניו יורק פרסם סקירה חדשה על מניית פרולור . פיקר טוען שפרולור היא מניה שלא מסתכלים עליה הרבה משקיעים אך היא מעניינת ואטרקטיבית במחיר הנוכחי. מסקנתו היא שלחברה יש פרופיל מצוין של תשואה צפויה לעומת סיכון, תרופה מובילה מעולה. מחיר היעד שלו 7 דולר ב-12 החודשים הבאים.