בוטלה דרישת חיוב של 20 מיליון שקל מעיריית חדרה לצמיגי אליאנס

ביהמ"ש קבע כי בדרישת התשלום של עיריית חדרה לצמיגי אליאנס על היטלים שונים נפלו פגמים ■ העירייה תשלם לחברה 50 אלף שקל הוצאות משפט‏

‎‎בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית דין לעניינים מינהליים, ביטל לפני ימים אחדים דרישת תשלום של יותר מ-20 מיליון שקל, שהעמידה עיריית חדרה לחברת אליאנס, חברה לצמיגים שמחזיקה מתחם ייצור שמשתרע על שטח של כ-112 מ"ר באזור התעשייה של העיר.

‏דרישת התשלום שנשלחה לחברה בחודש פברואר 2012 מתייחסת להיטלים שונים, בהם היטלי סלילת כבישים, מדרכות ותיעול בשטח ובמבנים הסמוכים למפעל של אליאנס.

בחברת הצמיגים הופתעו מדרישת התשלום המוגזמת ועתרו לבית המשפט, בטענה כי החברה נדרשה לשלם על עבודות פיתוח ותחזוקה מבלי שנעשו כאלה, ואם כן, הן לא מצדיקות את החיוב הגבוה שדורשת העירייה בדיעבד.

‏נציגי אליאנס טענו לפני השופט רון שפירא כי עיריית חדרה התבססה בחלק מן המקרים על תעריפים שגויים שלא תואמים את חוקי העזר; כי דרישת התשלום לוקה בנתונים בלתי רלוונטיים ובמידע חסר; כי הדרישה לתשלום כוללת כפל חיובים - כלומר על היטלים שכבר שולמו בידי החברה לעירייה בעבר' וכי חלק מן החיובים נעשו על עבודות פיתוח שלא העירייה ביצעה - אלא מע"ץ.

‏השופט שפירא בחן את הטענות וקבע כי בדרישת התשלום של עיריית חדרה נפלו פגמים מהותיים, באופן שמצדיק את ביטול דרישת התשלום.

עם ביטול דרישת התשלום, הורה השופט לעיריית חדרה לשלם לאליאנס חברה לצמיגים 50 אלף שקל הוצאות משפט ושכר-טרחת עורכי דין.

השופט קבע עוד כי עיריית חדרה רשאית לבדוק מחדש את חיוביה לחברת הצמיגים על עבודות פיתוח שבוצעו - ולשלוח לה דרישת תשלום עדכנית.