ברקע התחזקות השקל: זרים מגבירים פעילות בשוק המט"ח

נפח המסחר הכולל במטבע חוץ בחודש שעבר הסתכם בכ-79 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-88 מיליארד בחודש פברואר ■ נפח המסחר היומי הממוצע ירד בכ-5% ועמד על כ-4.4 מיליארד דולר

משקיעים זרים מגבירים פעילות בשוק המט"ח המקומי. כך עולה מסיכום הפעילות בשוק המט"ח לחודש מארס שפרסם היום בנק ישראל. חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר הכולל (עסקות המרה, עסקות באופציות ועסקות החלף) עלה בחודש מארס ועמד על כ- 44%, בהשוואה לכ-41% בפברואר.

במהלך החודש שעבר התחזק השקל מול הדולר בשיעור של כ-1.6%, ומול האירו השקל התחזק בשיעור של כ-4.1%. מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות של ישראל, כפי שמשוקלל בשער החליפין הנומינלי האפקטיבי, התחזק השקל בכ-2.8%. מתחילת השנה התחזק השקל מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות בכ-4.4%.

בעולם, מנגד, הדולר התחזק במארב מול המטבעות העיקריים: בכ-2.5% מול הפרנק השוויצרי, בכ-2.6% מול האירו ובכ-2% מול היין היפני.

ירידה בסטיית התקן

סטיית התקן של השינוי בשער החליפין - המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין - ירדה בחודש מארס ועמדה על 5.6%, בהשוואה ל-7.4% בחודש פברואר. רמתה הממוצעת של סטיית התקן הגלומה במסחר באופציות על שקל/דולר "מעבר לדלפק" - המייצגת את התנודתיות הצפויה בשער החליפין, ירדה בשיעור מתון.

סטיות התקן הגלומות באופציות על מט"ח בשווקים מתעוררים ומפותחים עמדו בחודש שעבר ברמה ממוצעת של 8.4% ו-8.5% בהתאמה, בדומה לרמתם בחודש פברואר.

נפח המסחר הכולל במטבע חוץ בחודש שעבר הסתכם בכ-79 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-88 מיליארד בחודש פברואר. נפח המסחר היומי הממוצע ירד בכ-5% ועמד על כ-4.4 מיליארד דולר ביום.

נפח המסחר בעסקות המרה (עסקות ספוט ועסקות פורוורד) הסתכם בכ-27 מיליארד דולר בהשוואה לכ-35 מיליארד דולר בפברואר. הממוצע היומי של נפח המסחר בעסקאות המרה ירד במארס בכ-20% בהשוואה לחודש פברואר.

נפח המסחר באופציות למט"ח "מעבר לדלפק" (אופציות שלא נסחרות בבורסה לני"ע) הסתכם בחודש שעבר בכ-8.1 מיליארד דולר, הממוצע היומי עמד על כ-452 מיליון דולר, עלייה של 10% בהשוואה לחודש פברואר. נפח המסחר בעסקות החלף הסתכם בכ-43 מיליארד דולר, הממוצע היומי של נפח המסחר בעסקות החלף עלה בכ-5% .