זעם בפייסבוק: "הגזירות נתפרו עבור אלה שעסוקים בלשרוד"

"האדם העובד", אזרחים מן השורה שקיוו לשינוי מלפיד, תוקפים אותו היום בפייסבוק ■ "עובדים 10-12 שעות ביום, בקושי רואים את הילדים"

שר האוצר יאיר לפיד, שידוע בשימוש שלו בפייסבוק כדי לשמור על קשר עם האזרחים הפשוטים והקטנים, לא יאהב לראות את התגובות ברשת החברתית היום (ג') נוכח הגזירות הכלכליות המלאות שנחשפו בתקציב 2013-2014 שהוגש לשרי הממשלה.

אזרחים מן השורה תוקפים בחריפות את לפיד וטוענים כי בחר בדרך הרגילה והישנה של פגיעה באזרחים - וב"אדם העובד" אותו הוא מזכיר בנאומיו - כך שהפוליטיקה החדשה אינה חדשה כלל וכלל. ברשת ניתן למצוא גם תומכים בלפיד, אולם היום הם מעטים מאוד וכמעט שלא מורגשים.

להלן מקבץ תגובות נבחרות מהפייסבוק היום:

ליאת ורדי בר: "בשקט בשקט, בלילה, שניה לפני אישור תקציב, מתגנב לו שר אוצר מסוקס ובידו תיק מתפוצץ מגזירות שנתפרו במיוחד עבור אלו שאין סיכוי שיצליחו להתנגד (פשוט כי הם עסוקים בלשרוד). יש לי רעיון יאירק'ה - אנחנו נניח את הראש על הגיליוטינה ואתה תמרח אותה בג'ל ותנחית לנו אותה על הראש. סבבה? סבבה. גו פאק יור סלף!".

יפעת פלד: "אז אם העלאת המס תאושר על-פי המתווה, הנטו שלי יקטן בכ-500 שקל. זאת בנוסף להקטנה בסך 300 שקל שאני סופגת מאז ינואר השנה. 800 שקלים שחיקה בנטו לעומת 2012. איך הייתם מגיבים אם הבוס היה אומר שמעתה השכר שלכם קטן ב-8%? אני מניחה שהייתם מסרבים בכל תוקף. והוא היה אומר שהמצב קשה. עדיין הייתם מרגישים שזה פתרון קל. שמילא היה מדבר על 2-3%. אבל 8%?? הגזירות האלו שקולות לקיצוץ של 8% בשכר הברוטו אצלי".

מיה לוי עטס העלתה תמונה בדף הפייסבוק של לפיד ובה פתק בו נכתב: "אדוני שר האוצר שלום, בתמורה ל-20,000 שקל בחודש אני מוכן שמחיר הקוטג' יהיה 10 ש'לים! דלק 10 שקלים לליטר! ושמחירי הדירות יישארו כמו שהם! מה אתה אומר?! סגרנו על 20,000 שקל?".

גליה מייטל: "אני מרגישה חבולה מאוד עכשיו ומקווה מאוד שמי מכם יוכל אולי לפזר קצת את הערפל הכבד מאוד שנחת על מעמד הביניים. נכון שקשה ונכון שצריך לתת בשביל לקבל אבל נכון שאין הבדל בין ביבי ליאיר לפיד בבחירת המגזר שעליו גוזרים את הקופות. איפה ההבטחות לקחת מהעשירון העליון? למה ישר לרוץ ולקחת מס מכולם? למה לא ממי שמרוויח 40 אלף שקל ומעלה? ויש הרבה כאלה. חברים אני מרגישה רע מאוד אני כבר מתחילה להרגיש עניה ולא מעמד ביניים. למה לחתוך מגני ילדים, צהרונים וכו'? שוב ילדים רעבים? נכון הקצבאות לכל ילד אותו סכום אבל צהרונים? יאיר, ילדיך גדולים, שיהיו בריאים, אתה כבר לא זוכר מה זה תינוקות וילדים קטנים בבית ואני לא מדברת על 12 ילדים אני מדברת על ילדה אחת. אתה הופך את החיים לכמעט בלתי אפשריים. מעניין מתי נכנסת מתחת למים. תחשוב על זה. תחשוב על ההבטחות שהפרחת ואיך עשית בדיוק את מה שהיו עושים קודמיך".

גבי בנאי: "כיף להיות 'האדם העובד' ולספוג את כל הכיף, פשוט נהדר, מה אתם רוצים מאיתנו? טוב הבנו שילדים אתם לא רוצים שנביא, הבנו שאתם רוצים שנסגור את העסקים הקטנים שלנו, חו"ל נראה לי שגם 'ריקי כהן' תצטרך לוותר בסוף, אז מה נשאר לעזוב את הארץ לשם אתה מכוון אותנו 'האדם העובד', 'הזוגות הצעירים', 'האנשים שממנים את המדינה'. פשוט ממשלה אפסית!!! תודה לך מר לפיד".

ליאת בנישו כהן: "הבטחות לחוד ומעשים לחוד? אחרי הפרסומים על הגזרות החדשות אני מרגישה פגועה. שרתתי בצבא, בעלי עושה מילואים, עובדת המוווון 10-12 שעות כדי שלילדיי יהיו חיים טובים ולכן רואה אותם שלוש שעות בקושי לפני השינה (פספוס למען איכות חיים). משלמת 3,000 שקל לגן ברמת-גן כי אין פיקוח על מחירי גנים פרטיים, מעכשיו אשלם גם על גן ערייה וילד נוסף בבית הספר (מזל! זה עדיין כמעט בחינם). אני ובעלי מביאים משכורות טובות והסתדרנו בסדר גמור... עדיין בלי יכולת לרכוש בית אבל בסדר גמור. והנה בחרתי באיש שצעק 'שינוי', שצעק 'לא עוד הטבות לעשירים', 'שוויון בנטל'. ומה קיבלתי?? פגיעה בכוווולם! נשמע בסדר אבל למעמד הביניים וזה שמתחתיו הפגיעה היא חמורה כפליים!!! תודה לך לפיד...מצטערת שלא הלכתי עם לבני..... והאמת? היום אפילו ביבי עדיף....כמה עצוב".

ולאד לשינסקי בחר להתייצב לצידו של לפיד: "התקשורת שלנו גורמת להיסטריה ופאניקה ופופוליזם זול על גזירות כלכליות. כאשר אתה בא למקום מוזנח שחגגו שם כל מיני אנשים חסרי אחריות אבל בכל זאת המקום הזה מוצא חן בעיניך אתה חושב איך לשפץ אותו ולהביא לרמה הכי גבוהה שאפשר. השיפוץ עולה כסף... הכסף של כולנו... אנו נצטרך לשלם כמו תמיד אבל הפעם במטרה טובה, הפעם על מנת לא לחזור יותר למצב הזה. אין אפשרות לקחת כסף מתעשיינים ובעלי הון כי זה יתבטא באופן אוטומטי בפיטורים של אלפי עובדים ופגיעה באותו מעמד הביניים שכולם מדברים עליו כל הזמן. לכן צריך לשלם ולתת לבן אדם הזדמנות לתקן את מה שהרסו במשך השנים גם עבודה וגם ליכוד וגם חרדים. תפסיקו לצרוח ולבכות ותחשבו איפה ניתן לחסוך בבית, אולי תסתדרו עם גלקסי 3 ולא אייפון 5 והנה כבר יותר קל לחיות. חייבים לתת צ'אנס לאלה שבאו לשנות - אין ברירה אחרת. אם תתנו שלטון לחרדים ועבודה הם יגמרו לנו את המדינה".