מלאנוקס רוכשת את חברת קוטורה ב-82 מיליון דולר

מלאנוקס מצפה כי הרכישה תתרום 1-3 סנט למניה בשורת הרווח הנקי שלה בשנת הכספים 2013

מלאנוקס הישראלית רוכשת את חברת קוטורה (Kotura) תמורת 82 מיליון דולר במזומן, בעסקה הצפויה להסתיים במחצית השנייה של השנה.

מלאנוקס מספקת פתרונות קישוריות מקצה לקצה עבור שרתי מרכזי נתונים ומערכות אחסון. קוטורה היא פרטית העוסקת בפיתוח טכנולוגיית קישוריות מתקדמת בעזרת התקני סיליקון אופטיים עבור יישומי רשת מהירים. תנאי הרכישה אושרו פה אחד על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות.

מלאנוקס מצפה כי הרכישה תתרום 1-3 סנט למניה בשורת הרווח הנקי שלה בשנת הכספים 2013 (על בסיס non-GAAP).

"הרכישה צפויה להגביר את יכולת מלאנוקס לספק רשתות מהירות וחסכוניות עם הדור הבא של חיבוריות אופטית, ובכך לאפשר ללקוחות מרכזי נתונים לעמוד בדרישות הצומחות של יישומי מחשוב עתיר ביצועים, 2.0 WEB, ענן, מרכזי נתונים, מסדי נתונים, שרותים פיננסיים ואיחסון. מלאנוקס מאמינה כי רכישת קוטורה תשפר את יכולתה לספק טכנולוגיות מובילות לפתרונות קישוריות מהירים, סקלאביליים ויעילים", נמסר מהחברה.

טכנולוגיית הפוטוניקה בסיליקון (silicon photonics) צפויה לשמש תפקיד משמעותי באיפשור רשתות מהירות. עם מעל ל-120 פטנטים רשומים או שממתינים לאישור בפוטוניקת CMOS ותכנון אריזות התקנים, פיתחה קוטורה מספר מוצרים חדשניים ופורצי דרך לקישוריות אופטית על ידי שילוב פונקציות אופטיות אקטיביות ופסיביות על אותו שבב סיליקון.

הטכנולוגיה של קוטורה תאפשר למוצרי הקישוריות של מלאנוקס להגיע לרוחב פס של 100 ג'יגה-בייט לשנייה ומעבר, ולספק קישוריות אופטית למרחקים ארוכים יותר במחיר זול יותר; בכך יוכלו המשתמשים לחסוך עוד בהוצאות הוניות ותפעוליות וגם להציע שרותים מחוללי-הכנסה חדשים.

מלאנוקס מצפה כי רכישת קוטורה תשפר את התחרותיות שלה ואת מעמדה כספקית פתרונות קישוריות עתירי ביצועים מקצה לקצה עבור שרתים ומערכות אחסון. החברה מעריכה כי תקים את מרכז המחקר והפיתוח הראשון שלה בארצות הברית במיקום הנוכחי של קוטורה. מעבר לכך, מלאנוקס מתכוונת לשמר את קווי המוצרים הקיימים של קוטורה כדי להבטיח המשכיות עבור לקוחות ושותפים.

"הפעלת רשתות בקצב 100 ג'יגה-בייט לשנייה ויותר מחייבת שילוב קפדני של כל חלקי הרשת. אנו מאמינים כי פוטוניקת סיליקון היא מרכיב חשוב בפיתוח פתרונות 100 גיגהביט אינפיניבנד ואית'רנט, וכי בעלות ושליטה בטכנולוגיה תאפשר לנו לפתח את הפתרון הטוב והאמין ביותר עבור לקוחותינו", אמר איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס. "אנו מצפים כי הרכישה המוצעת של טכנולוגיית קוטורה וצוות הפיתוח הנוסף, יציבו אותנו בעמדה טובה יותר לייצור פתרונות קישוריות בקצב 100 ג'יגה-בייט לשנייה ומעבר יחד עם ​​חיבוריות אופטית צפופה יותר בעלות נמוכה יותר. אנו מקדמים בברכה את הכשרונות הגדולים שיצטרפו מקוטורה ומצפים לתרומתם להמשך הצמיחה של מלאנוקס".