"לא להפריע לקיסר ולקיסרית נתניהו, אך יש בעיה עם הנתינים"

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), בעקבות דוח ה-OECD: "הזוג נתניהו ישנים על המיטה המעופפת, ומאות אלפי נתינים שלהם צריכים לחפש בקבוקים באשפה כדי לשרוד"

"אני מקווה שאני לא מפריע את שנתם של הקיסר והקיסרית נתניהו, שאולי ישנים להם על מיטה מעופפת בחצי מיליון שקל, אם כן אז אני מתנצל. אבל בכל זאת יש כאן עניין קטן עם הנתינים שלכם - מאות אלפים מהם צריכים לחפש בקבוקים באשפה כדי לשרוד", כך אמר הבוקר (ה') ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), בעקבות דוח העוני החמור שפירסם אתמול ה-OECD, ולפיו ישראל ממוקמת במקום הראשון בין המדינות המפותחות בארגון בשיעור העניים בה, וכן האי-שוויון בין העניים לעשירים בישראל הינו מבין הגבוהים ביותר.

לדברי פריג', "מאות אלפי הורים לא יודעים מהיכן להביא את הכריך לילד כדי לא לשלוח אותו לבית הספר בלי כלום; מאות אלפי קשישים קמים הבוקר בלי שיידעו איך ייקנו את התרופה שהרופא אמר להם שהם מוכרחים לקנות כדי לחיות".

"אבל בניגוד למה שאתם חושבים", הוסיף פריג', "מדיניותו של נתניהו לא נכשלה, היא דווקא הצליחה בענק - כי המדיניות של נתניהו נועדה להיטיב עם העשירון-שניים העליונים ולדרוך על כל השאר, במיוחד על האדם העובד, על הילדים, על הקשישים ועל כל מי שלא עושה את כספו מרווחי הון ודיבידנדים", לדבריו.

לפי דוח ה-OECD, שיעור העניים בישראל עמד בשנת 2010 על 21% מקרב תושבי המדינה, יותר ממקסיקו, טורקיה, צ'ילה וארה"ב. במדד האי-שוויון בין העניים לעשירים, ישראל נמצאת במקום החמישי בין מדינות הארגון.

לדברי פריג', "מה שמפחיד הוא שהולך להיות גרוע הרבה יותר. הקיצוץ חסר הרחמים בתקציבי הרווחה לחלשים עוד לפנינו ואני מפחד לחשוב איך יראה דוח ה-OECD בעוד כמה שנים. זהו צלצול השכמה לשר האוצר לפיד - מנתניהו כבר אין לנו ציפיות, הוא נחוש לדרוך על החלשים, אבל אתה בתחילת דרכך הפוליטית. ביכולתך לשנות את הכיוון ולא לדרדר את אזרחי ישראל לתהומות עוני שאפילו במקסיקו ובטורקיה מביטים עליהם מלמעלה. זה הזמן שלך יאיר - לא תהיה לך הזדמנות שנייה".