השיחה: מי הגיע לחתונה של גדעון סער וגאולה אבן?

וגם: מי הגיעו לאירוע השנתי של "אמץ לוחם" - ומה יחגוג השבוע נוחי דנקנר?

אירוע ההוקרה השנתי לחברות הנוטלות חלק בפרויקט "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל נערך בשבוע שעבר בקריה בתל-אביב. צמרת הפיקוד של צה"ל התייצבה לצד בכירי החברות המובילות בישראל.

אביגדור קהלני, יו"ר האגודה למען החייל, חיבק בחום את המאמצים והודה לחברות המשתתפות בפרויקט על כך שגם בימים של הידוק חגורה הן נרתמות ותורמות לחיילים.

בעיצומו של האירוע, שנערך תחת כיפת השמיים, החל לרדת גשם מפתיע והממטרים גרמו לנוכחים לרוץ בחיפוש אחר מחסה. בזכות תושייתם של קציני אכ"א ואנשי מחנה מטכ"ל, אולתר מיד אולם פנוי בבניין חיל האוויר הסמוך, והאורחים הרטובים עברו לשם.

יאיר סרוסי, בני גנץ, ציון קינן, אמץ לוחם / צילום: תמר מצפי
 יאיר סרוסי, בני גנץ, ציון קינן, אמץ לוחם / צילום: תמר מצפי

יאיר סרוסי, בני גנץ וציון קינן

חיים טופול הנחה את הערב ופיזז עם להקת הנח"ל. בין הנוכחים: הרמטכ"ל בני גנץ, איקה אברבנאל יו"ר אמץ לוחם וסמנכ"ל בטבע; אבי פישר נשיא "אמץ לוחם" ומנכ"ל כלל תעשיות; אריק שור מנכ"ל תנובה; צביקה ויליגר מנכ"ל ויליפוד; עברי ורבין מנכ"ל גוד ויז'ן; יאיר סרוסי יו"ר בנק הפועלים ומנכ"ל הבנק ציון קינן; איזי שרצקי בעלי איתוראן; דוד ברודט יו"ר בנק לאומי; רוית בר ניב יו"רית תנובה; עופר קוטלר מנכ"ל שיכון ובינוי שהגיע באיחור והתייצב בהתרגשות ליד חבריו מיחידת 669; יוסי דהן בעלי קבוצת אלדן; יקי ודמני מנכ"ל אלקטרה; רוני גת מנכ"ל יפאורה שהגיע מלווה בבתו טל גת; גיורא אקרשטיין יו"ר אקרשטיין תעשיות שהגיע מצויד במטריה וסיפק מחסה מהגשם לד"ר יוסי בכר יו"ר בנק דיסקונט ולפישר; צביקה אקרשטיין מנכ"ל אקרשטיין תעשיות; אורי סלונים ורעייתו תמי; אליעזר שקדי מנכ"ל אל על ועוד.

חתונה טייק 2

לאחר רומן מתוקשר, מצולם ומיוחצן, החליטו שר החינוך גדעון סער ומגישת החדשות גאולה אבן שמספיק ודי, "שוברים את הפלאשים ולא משחקים", וניסו לקיים ביום חמישי האחרון חתונה חשאית. וזה עבד. חלקית.

החתונה נערכה בביתו של חברם הקרוב של החתן והכלה, יועץ התקשורת והלוביסט טל זילברשטיין, בצפון תל-אביב. הצלמים שהוטעו מיהרו מבית ציוני אמריקה, שם חשבו שנערכת החתונה, למיקום האמיתי.

גאולה אבן, חתונת גאולה אבן עם השר גדעון סער / צילום: רוני שיצר
 גאולה אבן, חתונת גאולה אבן עם השר גדעון סער / צילום: רוני שיצר

גאולה אבן

החופה נערכה על-ידי רב הכותל שמואל רבינוביץ'. אבן, הנמצאת בתחילת הריונה, התרגשה מדברי אהבה שהקריא סער.

בין הנוכחים בחתונה נטולת הפוליטיקאים: אחי החתן איש שוק ההון גיורא סרצ'נסקי, מזכיר הממשלה היוצא צביקה האוזר וזוגתו דליה בודינגר, גיל שפר ראש לשכתו של ראש הממשלה, שמעון שיפר, משה נסטלבאום, איל חומסקי, ירון דקל ועוד.

מלצר חוגג עצמאות מאוחרת

ארז מלצר, סגן יו"ר ומנכ"ל גדות כימיקלים, ורעייתו דורית נוהגים לפתוח את ביתם מדי שנה בשבת שלאחר חג העצמאות, לאפטר-פרטי ציוני מסורתי. מכיוון שחג העצמאות האחרון לווה במזג-אוויר חורפי, לא ניתן היה לקיים את האירוע במועדו. בני הזוג מלצר החליטו שמסורת של 26 שנים צריך לקיים והעבירו את המסיבה לסוף השבוע האחרון.

ארז ודורית מלצר, מסיבת יום עצמאות מאוחרת / צילום: יוסי כהן
 ארז ודורית מלצר, מסיבת יום עצמאות מאוחרת / צילום: יוסי כהן

ארז ודורית מלצר

אתמול בחצר ביתם של בני הזוג ברעננה, בשיתוף-פעולה מלא עם מזג-האוויר, הגיעו החברים לדגום אוכל ארצישראלי, לדסקס את ענייני השעה וליהנות משירה בציבור. התייצבו: יונה פוגל ורעייתו, דוד בן-בסט, גבי אשכנזי ששמח לפגוש בכניסה את דרורית ורטהיים ורוחמה אברהם, ד"ר יוסי בכר ורעייתו אורית, תמי ויהודה רוה, ח"כ יצחק (בוז'י) ומיכל הרצוג, הרצל ארביב, אבי הוכמן, חלי ואבנר קז, ישראל טראו, ישראלה שטיר ובעלה אבי אינשטיין, נורית ודורון ספיר, אליעזר וענת שקדי, איתן הבר ועוד.

הברית של נוחי דנקנר

מי שרוצה לברך את נוחי דנקנר לרגל ברית המילה של נכדו הבכור - מוזמן לעשות זאת מחר (ב'). פגישה שהיתה אמורה להתקיים מחר בין נוחי דנקנר לנציגות אי.די.בי פתוח נדחתה, ולנוכחים נאמר כי היה זה בשל ברית מילה לנכדם הבכור של נוחי ואורלי דנקנר, בנה של רונה. רונה, בתם הבכורה של הדנקנרים, נישאה לבחיר ליבה טלור ארדן בספטמבר 2011 בחתונה רבת משתתפים. כאמור, בנה הבכור הגיח לאוויר העולם לפני שבוע והפך את נוחי ואורלי לסבא וסבתא לראשונה בחייהם. דנקנר הבת כיהנה בעבר כרפרנטית לחברות-בנות בקבוצת אי.די.בי במשך 3 שנים. בהמשך פרשה מתפקידה כדי ללמוד עיצוב אופנה בשנקר, והיא מכהנת כדירקטורית בחברות אלרון ונכסים ובנין ללא כל שכר ותגמול.

טדי שגיא בלבן

בחג השבועות הגיעו לביתם של עמי וליזיקה שגיא, הוריו של איל ההימורים המקוונים טדי שגיא, מוזמנים רבים לחגיגה לבנה. בכניסה למגדלי אקירוב בתל-אביב נפרש שטיח אדום והוצעו שירותיי חניה לבאי המסיבה. החגיגה עצמה התקיימה במרומי אחד המגדלים, בדירה שממנה נשקף הנוף של תל-אביב. את הפסקול סיפקה זמרת הבית של האלפיון עינת שרוף.

עופר קרז'נר, טדי שגיא, חגיגת שבועות / צילום: יוסי כהן
 עופר קרז'נר, טדי שגיא, חגיגת שבועות / צילום: יוסי כהן

עופר קרז'נר וטדי שגיא

נכדתם של המארחים הצטרפה לשרוף ונתנה גם היא את קולה בשיר. לבשו לבן וחגגו באלגנטיות: הבן טדי שגיא, עופר קרז'נר שמונה לקונסול כבוד של אוקראינה בישראל, רו"ח גד נשיץ, גד זאבי שפגש בכניסה לאירוע את שאול לוטן, אתי וגד פרופר, עליזה יפו, רפי אלול, דליה ואייבי נאמן, דוד ליבאי ורעייתו, חנה פרי-זן, פרופ' אוריאל רייכמן שהביא למארחים עציץ גדול וצבעוני, יגאל וקלוד בריטמן, אבי ואירמה מיכאלי ונוספים.

ממונקו לירושלים

האוניברסיטה העברית בירושלים הגיעה עד לנסיכות מונקו כדי לגייס כספים, ויזמה סמוך לחג השבועות קונצרט חגיגי שאליו התייצבו הנסיך אלברט השני ואחותו הנסיכה קרוליין. באירוע השתתפו כ-1,800 אורחים וכל ההכנסות ממנו יועברו למרכז לחקר המוח של האוניברסיטה ולמחקר סביבתי. התזמורת הפילהרמונית של מונטה קרלו, יחד עם הכנר שלמה מינץ, ניגנו את היצירה "כינורות של תקווה", באמצעות כינורות שהיו שייכים בעבר ליהודים שנרצחו על-ידי הנאצים. הכינורות התגלו בסוף מלחמת העולם השנייה ושוקמו על-ידי אמנון ויינשטיין בונה כינורות ישראלי.

מנחם בן ששון, סמדר אייזנברג, הנסיך אלברט, הנסיכה קרולין, יורם כהן, מונקו / צילום: האוניברסיטה העברית
 מנחם בן ששון, סמדר אייזנברג, הנסיך אלברט, הנסיכה קרולין, יורם כהן, מונקו / צילום: האוניברסיטה העברית

בן ששון, אייזנברג, הנסיך אלברט, הנסיכה קרוליין וכהן

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן-ששון, נשא ברכות בפתיחת הקונצרט. עוד נכח באירוע: יורם כהן, משנה לסגן נשיא לקשרי חוץ באירופה של האוניברסיטה העברית וסמדר אייזנברג נציגת אגודת הידידים של האוניברסיטה במונקו ומארגנת האירוע. לאחר הקונצרט נערכה ארוחת ערב ואירוע גאלה חגיגי במלון דה פריז במונקו.