לבנון: "צריכים פעולת החייאה רצינית לבורסה"

מנכ"לית הבורסה: "אנחנו צריכים לדאוג לא להגיע לקו אדום אשר מתחתיו המשקיעים הזרים לא יוכלו באמת לפעול כאן" ■ ומה הדבר המעודד אותו סיפקה לבנון בכנס?

"להיות או לחדול, זה המצב שלנו עכשיו, ואלה המילים הסופניות בהן אנו בוחרת להשתמש. אנחנו בבעיה גדולה, וצריך להתייחס לנושא הרגולציה - ויש לי משהו מעודד לספר: בחוק ההסדרים יש סעיף שלם שעוסק בנושא, ובו הצהרה כי אומרת שבכל פעולה של רגולטור, עליו להתייחס גם לקידום הצמיחה והתחרותיות במשק, וצמצום ההכבדה הרגולטורית על העסקים".

את הדברים האלה אמרה היום (ב') אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, בוועידת שוק ההון של "גלובס" ו-BDO זיו האפט בת"א.

"תהיה ועדת-על של רגולטורים, אבל כמו כל חוק במדינת ישראל - יש את האותיות הקטנות שמתחבאות להן. שם כתוב כי 'ההחלטה תחול על כל רגולטור למעט... בנק ישראל, רשות ני"ע ואגף שוק ההון במשרד האוצר'", ציינה לבנון. "אני מציעה לפנות אליהם כדי שישקלו לאמץ את חוק ההסדרים. אני לא מבינה למה מראש לא עושים משהו כזה, שהוא מתבקש מאד".

לבנון הבהירה כי "אנחנו צריכים לעשות פה פעולת החייאה רצינית, אבל עד שנעשה אותה - מישהו צריך להנשים את החולה ולדאוג שהוא לא ימות כשיבוא התיקון הגדול. אנחנו עושים כל מיני דברים, ואף אחד מהם הוא לא הפתרון, בה"א הידיעה. אנחנו צריכים לדאוג לא להגיע לקו אדום אשר מתחתיו המשקיעים הזרים לא יוכלו באמת לפעול כאן.

"אנחנו משיקים מוצרים חדשים כמו אופציות שבועיות, מדדים חדשים, וכן לקרב את עצמנו לאירופה - בין אם נתקבל ל-MSCI אירופה ובין אם לאו, אנחנו צריכים לקרב את עצמנו לשם, כי משם מגיע המסחר של הזרים בארץ. אם הבנקאי בלונדון חוזר מארוחת צהריים ב-14:30 ואז אנחנו נסגרים, גם אם הוא רוצה - הוא לא יוכל להשקיע בת"א. זה נועד לא רק להגדיל את הסחירות של הבורסה ואת ההכנסות שלה, אלא גם להגדיל את המודעות בחו"ל לבורסה הישראלית".