המדינה תפצה במיליון שקל בן של עו"ד שנרצחה ע"י חולה נפש

עו"ד ציפורה נחמו נרצחה ב-2009 ע"י אדם חולה נפש ששכר את דירתה ■ בנה של הנרצחת טען כי המדינה והפסיכיאטר שטיפל ברוצח התרשלו רשלנות קשה

המדינה תשלום פיצוי בסך מיליון שקל לבנה של עו"ד ציפורה נחמו, שנרצחה בשנת 2009 על-ידי דייר ששכר את דירתה - כך נקבע בהסכם פשרה במסגרת תביעה שהגישו בני משפחתה של נחמו, ושאושר בימים האחרונים על-ידי השופט רם וינוגרד מבית המשפט המחוזי בירושלים.

הרוצח התברר כאדם לוקה בנפשו, המאושפז בבית-חולים לחולי נפש, ולא התנהל נגדו משפט פלילי לאחר שנקבע כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין.

תביעת הנזיקין שבמסגרתה הושג ההסכם הוגשה ב-2011 כנגד הרוצח וכן כנגד הרופא הפסיכיאטר המטפל בו ונגד המדינה, שהיא הבעלים של המרכז לנפגעי נפש בטירת הכרמל שבו טופל הרוצח.

הרוצח היה אדם שהתגורר בשכירות בדירה בבעלותה של נחמו בירושלים. הרוצח כלא את נחמו בדירה כאשר הגיעה לביקור ודקר אותה בכל חלקי גופה דקירות רבות. הרוצח הודה בביצוע מעשה הרצח שיוחס לו, ובית משפט קבע כי הוא ביצע את המעשה.

בתביעה האזרחית, שהוגשה באמצעות עו"ד אסף פוזנר ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי, טען בנה של נחמו כי המדינה והפסיכיאטר מזר שטיפל ברוצח כשלו והתרשלו רשלנות קשה בטיפולם בו, והם אחראים לרצח נחמו.

כתב התביעה מפרט את ההיסטוריה הרפואית העשירה של הרוצח על פני השנים, ממנה עולה הזנחה פושעת של הרשויות בטיפול בו ובאי-כליאתו עד לאותו רצח.

בהודעת הפשרה המשותפת של בא-כוחו של התובע, עו"ד אסף פוזנר, ושל נציגת המדינה, עו"ד מירית סביון מפרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי), נקבע כי התביעה נגד המדינה תידחה, ומבלי להודות בטענה כלשהי מטענות כתב התביעה, תשלם המדינה לתובעים סך של מיליון שקל בתוך חודש ימים. סכום זה כולל גם את שכר-טרחת עורך דינם של התובעים.

השופט וינוגרד החליט לקבל את ההסכם, ובאשר לתביעה כנגד הפסיכיאטר - קבע כי זו תימחק מבלי שהנתבע ישלם לתובעים פיצוי נוסף, לאור הפיצוי שאלה יקבלו מכיסה של המדינה. (ת"א 49562/06/11).