השיחה: מי נפגשו בתצוגה המקדימה של יריד "צבע טרי 6"?

מי הגיעו לוועידת קנט? ■ מה מקדם דני חכים? ■ וגם: איפה מבלה יונה ויזנטל?

מוזמנים רבים הגיעו אמש (ב') להתרשם מהתצוגה המקדימה של היריד לאמנות עכשווית "צבע טרי 6" אשר הציג השנה, לראשונה, אח צעיר וחדש - יריד העיצוב "עיצוב טרי 1". הלוקיישן שנבחר לקיומם של שני הירידים הוא במתחם הלוגיסטי החדש של עיריית תל-אביב-יפו ברחוב תל גיבורים בדרום תל-אביב שבנייתו הסתיימה ממש סמוך לפתיחת היריד. מנכ"לית צבע טרי, שרון טילינגר, ויפעת גוריון, המנהלת האמנותית והאוצרת הראשית, בירכו את הבאים והודו לשותפים המרכזיים של היריד: האספן יגאל אהובי שתומך ביריד משנתו הראשונה, קובי פיגנבוים, מנכ"ל UBS Wealth Management וראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי.

רונית ומוקי שניידמן, תערוכת
 רונית ומוקי שניידמן, תערוכת

רונית ומוקי שניידמן

בין אלפי המוזמנים שזכו להצצה ראשונה הגיעו גם שותפים לעשייה של היריד ביניהם: קלאודיה רייליך, מנהלת במערך שירותי האמנות של UBS, שהגיעה משווייץ במיוחד לכבוד האירוע; אליעזר פישמן, בעלי קבוצת פישמן, ששותפה בפרויקט הפילנתרופי "גיבורי על אמת" ובתו רונית פישמן שמובילה את תחום האחריות החברתית בקבוצה; ג'ייסון אריסון, יו"ר הקרן המשפחתית על שם תד אריסון יוזמת התוכנית ARTPORT, התומכת בפרויקט מיוחד להצגת עבודות וידאו-ארט במסגרת היריד; איריס בראל מנכ"לית סטימצקי; רבקה סאקר וסיגל מרדכי מבית המכירות סות'ביס; איריס ריבקינד בן צור מקרן האמנות Outset ועוד. לגמו בירת סטלה, גמעו יין רקנאטי ונצפו מתרשמים: מוקי ורונית שניידמן, יעל ואיזי בורוביץ', ערי סטימצקי, ראובן אדלר, יוסי ואורית בכר, עו"ד יורם ראב"ד, שוקי קסטיאל, יונה פוגל, רמי נוסבאום, בני וחנה פריזן, מיכל ודוד פורר שהגיעו עם ילדיהם, ישי ושירה דוידי אסי ומירי טוכמאייר, רם לנדס, קלוד ויגאל בריטמן ועוד.

מצמיחים השקעות

קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, קיימה אתמול לראשונה ועידה חקלאית-כלכלית, בשיתוף עם עיתון "גלובס". הועידה, "קנט 2013", נערכה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב והתמקדה בחקלאות כתחום מצמיח הזדמנויות כלכליות. מטרת הוועידה הייתה לחשוף בפני המגזר העסקי את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתחום החקלאות. הוועידה התקיימה במקביל לוועידת "שוק ההון" של "גלובס" והריאיון שהעניק שר האוצר, יאיר לפיד, על הבמה, לחגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", היה משותף לשתי הוועידות.

יאיר לפיד, דודי גינזבורג, ועידה חקלאית כלכלית / צילום: ליהי אבידן
 יאיר לפיד, דודי גינזבורג, ועידה חקלאית כלכלית / צילום: ליהי אבידן

יאיר לפיד ודודי גינזבורג

בין מאות אנשי העסקים, היזמים והחקלאים שנכחו: דודי גינזבורג מנכ"ל קנט; שלמה שטרית יו"ר קנט; ארז ויגודמן מנכ"ל מכתשים אגן; יובל כהן מנהל קרן ההשקעות פורטיסימו; פרופ' איל קמחי מהפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית; סגן מנהל מרכז טאוב לחקר המדיניות חברתית בישראל; פרופ' (אמריטוס) יהודה כהנא מן הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל-אביב ראש מכון אקירוב לעסקים והסביבה; דוד עברי מנכ"ל ענבי טלי; מוטי אלקבץ מזכיר ארגון מגדלי העופות; גיא בינשטוק מנכ"ל מהדרין פריאור; רו"ח ניצן צדוק שותף מנהל ש. צדוק רואי חשבון; שרון ויטקובסקי-טביב בכירה ב-BDO זיו האפט; אבשלום (אבו) וי לן מנכ"ל התאחדות החקלאים בישראל; דובי אמיתי נשיא התאחדות האיכרים; מאיר צור מזכ"ל תנועת המושבים; בכירי משרד החקלאות ואחרים.

חכים לוחם למען השלום

אירוע התרמה של עמותת Budo for Peace, נערך בראשון בערב בבית וייל שבכפר שמריהו. מדובר בעמותה שהוקמה לפני כעשור במטרה להשתמש באמנויות לחימה, כאמצעי לקירוב מגזרים שונים באוכלוסייה (ערבים, יהודים, נשים, נוער בסיכון ועוד) ובכך להביא שלום.

בחלק האמנותי: הדגמת אימוני קרטה על-ידי ילדים ממועדוני העמותה, הופעה של אמן חרבות יפני לצד קליגרף יפני ומכירה פומבית של פריטים שנתרמו בידי חברות ואנשים פרטיים.

שלומי קוארטלר, דנה עזריאלי, דני חכים, ארוע התרמה של עמותת Budo for Peace / צילום: אלדד מאסטרו
 שלומי קוארטלר, דנה עזריאלי, דני חכים, ארוע התרמה של עמותת Budo for Peace / צילום: אלדד מאסטרו

שלומי קוארטלר, דנה עזריאלי ודני חכים

הכנסות האירוע יועברו להקמת מחנה קיץ לילדי הפעילות. נכחו: מייסד ויו"ר העמותה דני חכים ורעייתו דנה עזריאלי; שלומי קוארטלר מנכ"ל Dell; יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי ורעייתו ורד; אירית איזקסון; דוד אפרתי; עדי שטראוס; משה קרסו ועוד.

פתאל תומך

עמותת "אור למשפחות", התומכת במשפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמות ישראל, בראשותה של היו"רית עירית אורן גונדרס, קיימה ביום ראשון האחרון יום כיף במלון הרודס תל-אביב לכ-300 אבות שכולים. האירוע נערך בתרומתו של בעלי המלון דוד פתאל. האבות נהנו מיום כיף שכלל טיפולים קוסמטיים לגברים, מסאג'ים מפנקים, והרצאות מפיהם של אלוף (מיל') יואב גלנט ושל הכלכלן שלמה מעוז.

עירית אורן גונדס, יואב גלנט, אילן גרינבאום, משה אדרי, עמותת
 עירית אורן גונדס, יואב גלנט, אילן גרינבאום, משה אדרי, עמותת

אורן גונדרס, גלנט, גרינבוים ואדרי

בין הנשים שתרמו לפעילות: הסקסולוגית ד"ר איריס בראון שנשאה גם היא הרצאה והזמרת שולה חן ששרה בפני המוזמנים. נשיאת מכללת רידמן, סלי רידמן, קיבלה את אות יקירת העמותה על תמיכתה ותרומתה רבת השנים. בין אנשי העסקים שהגיעו לפרגן: משה אדרי, אילן גרינבוים, ח"כ אלעזר שטרן, רו"ח יגאל דור, רמי יהושע וסגן נשיא הבורסה שלום פפיר.

לאוטמן מברך

בווילה פרטית בסביון התכנסו שלשום בערב חברים של הזמר משה להב, המכונה "הטיש הגדול", ושל בת זוגו רחלי הורוביץ, כדי לחגוג עמם את נישואיהם. הטיש והטישה שאיתו הגיעו למסיבה במראה ממלכתי-וינטג'י. השניים נישאו קודם לכן בטקס דתי מצומצם בבית מלון תל-אביבי, בנוכחות בני משפחה.

משה להב, רחלי הורביץ, דב לאוטמן, חתונת טיש הגדול / צילום: יוסי כהן
 משה להב, רחלי הורביץ, דב לאוטמן, חתונת טיש הגדול / צילום: יוסי כהן

להב והורוביץ עם לאוטמן

חברם הקרוב של בני הזוג, התעשיין דב לאוטמן, שעל-פי התוכנית המקורית היה אמור לארח את האירוע בביתו, בירך את הזוג והבטיח כי את טקס ברית המילה של ילדם יארח בביתו. נכחו: יו"ר ערוץ 10 אבי בלשניקוב; יפית גרינברג; יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר יורי גיא-רון; איילת וצביקה ימיני; איש הנדל"ן דני רג'ואן ורעייתו דבורה ויורם טהרלב.

הרצאות בנקאיות

אלי יונס, מנכ"ל מזרחי-טפחות, נכח אתמול באירוע השקה של פרויקט "נפגשים במזרחי-טפחות". במסגרת הפרויקט אמורים סניפי הבנק, עם גמר הפעילות העסקית בהם, להפוך הערב למרכזים המקדמים מעורבות קהילתית. באירוע ההשקה שנערך בסניף הבנק בנס-ציונה נכחו בין היתר סמנכ"לית השיווק של הבנק דינה נבות וראש עיריית נס-ציונה יוסי שבו, אשר שמעו הרצאה מפיו של מנחם הורוביץ בנושא צרכנות נבונה. במסגרת הפרויקט יועברו הרצאות נוספות בסניפי הבנק מפיהם של דרור גלוברמן, מיכל דליות, אלכס קומן, דניאל חסון ועוד. כלל התושבים, גם אלה שאינם נמנים על לקוחות הבנק, יוכלו מידי חודש לקחת חלק בפעילות ללא תשלום או התחייבות.

מה הסטטוס

Yona Wiesenthal משתף בחוויות מההופעה של הרולינג סטונס בלוס אנג'לס