נעילה חיובית בוול סטריט; "רק ה'פד' יכול לעצור הראלי"

לא התפרסמו היום נתוני מאקרו ■ חברת הום דיפו היכתה את התחזיות ודיווחה על גידול של 18.5% ברווח הנקי ברבעון האחרון לרמה של 1.2 מיליארד דולר, 83 סנט למניה ■ אפל עמדה במוקד בעקבות פרשת "העלמת" המסים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בעליות שערים. המשקיעים דרוכים לקראת עדותו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי מחר בקונגרס. לפי הצפי בשוק ברננקי לא צפוי להכריז על שינוי כיוון בכל הנוגע למדיניות ההקלה הכמותית. כיוון השווקים הושפע גם מהסנטימנט החיובי בבורסות אירופה. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו.

ימים ספורים לאחר שבנק JP מורגן העלה את מחיר היעד למדד S&P 500, גם כלכלני גולדמן זאקס נוקטים בצעד דומה. למרות שהמדד בשיא וישנם כלכלנים המדברים על תיקון קרוב בשווקים, בגולדמן זאקס העלו את מחיר היעד למדד לרמה של 1,750 נקודות. מדובר במחיר יעד הגבוה ב-5% ממחיר השוק היום. צוות הכלכלנים בראשות דייוויד ג'יי קוסטין, אסטרטג המניות הראשי של גולדמן זאקס בארה"ב, מעריך כי המדד ימשיך לעלות ל-1,900 נקודות בשנה הבאה ויזנק ל-2,100 נקודות עד סוף שנת 2015.

"רק ה'פד' יכול לעצור את הראלי הזה", אומר ג'ייסון טומאס, מנהל השקעות בחברת אספיריינט. " הראלי לא ייפסק עד שיהיה חשש משמעותי מכך ה'פד' יתחילת להאט את קצב רכישות האג"ח".

דריכות בשווקים. מחר צפוי יו"ר ה'פד' בן ברננקי לשאת עדות בקונגרס בכל הנוגע לתחזיות הכלכליות ולמדיניות המוניטרית. לפי הערכות בשוק, ברננקי לא צפוי להכריז על שינוי במדיניות ההקלה הכמותית שבה הוא נוקט.

הום דיפו מכה את התחזיות

אפל עמדה במוקד. מנכ"ל אפל טים קוק הגיע לשימוע בסנאט על רקע האשמות נגד החברה לפיהן היא הקימה מרכזי "אוף שור" (offshore) מחוץ לארה"ב על מנת להתחמק מתשלומי מס בגין הרווחים שגרפה. מדובר במסים בהיקף מיליארדי דולרים שלפי האשמות הסנאטורים אפל לא שילמה. קוק כפר בהאשמות וטען כי אפל שילמה כל דולר שהיא היתה מחוייבת לשלם לפי החוק. (לסיפור המלא)

חברת הום דיפו היכתה את התחזיות ודיווחה על גידול של 18.5% ברווח הנקי ברבעון האחרון לרמה של 1.2 מיליארד דולר, 83 סנט למניה. הצפי היה לרווח של 77 סנט למניה ברבעון האחרון. הנהלת החברה העלתה את תחזית הרווח לשנה כולה ל-3.52 דולר למניה.

מניית ג'יי.פי. מורגן רשמה עליות לאחר שבעלי המניות של הבנק דחו את ההצעה להפריד את תפקיד היו"ר והמנכ"ל.

מניית קמטק זינקה אתמול לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2013. מהדוחות עולה כי הכנסות החברה גדלו ב-3% ל -18.1 מיליון דולר, לעומת 17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הרבעוניות היו גבוהות במקצת מתחזית החברה אשר נעה בין 16 ל-18 מיליון דולר. ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון הראשון ב-900 אלף דולר או 3 סנט למניה בדילול מלא. זאת, בהשוואה להפסד נקי על בסיס GAAP של 3 מיליון דולר או 11 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הקודם, ולעומת הפסד נקי GAAP של 1.4 מיליון דולר, או 5 סנט למניה ברבעון המקביל.