דוגלים בספורט חינמי? ONE בדרך להשיק ערוץ בתשלום

הוט הגישה למועצת הכבלים והלוויין בקשה להקים ערוץ נוסף: ONE Live ■ המחיר הצפוי ללקוח: 35 שקל לחודש

קצת יותר משנה אחרי שהשיק את ערוץ הטלוויזיה החינמי שלו, ONE בדרך להקמת ערוץ טלוויזיה נוסף, אלא שהפעם מדובר בערוץ בתשלום.

ל"גלובס" נודע כי חברת הכבלים הוט הגישה בימים האחרונים למועצת הכבלים והלוויין בקשה לאשר את הקמת ערוץ הספורט הנוסף, שייקרא ONE Live. הסכום אותו יידרשו המנויים לשלם על מנת להתחבר לערוץ החדש, כך נודע ל"גלובס", יעמוד על 35 שקל בחודש.

בבקשה למועצת הכבלים והלוויין צוין כי הערוץ החדש ישדר אירועי ספורט חיים, בין היתר את הליגה הצרפתית בכדורגל, הליגה האוקראינית, ליגת ה-MLS האמריקאית, ערוצי קבוצות בכדורגל, ליגות כדורגל מדרום אמריקה, ליגה ספרדית בכדורסל ועוד.

לערוץ הנוסף עשויה להיות השפעה גדולה על התחרות בשוק שידורי הספורט בתשלום בישראל, שמוחזק כיום באופן בלעדי על-ידי ערוץ הספורט וצ'רלטון.

ONE, מגובה במימון של קבוצת "ידיעות אחרונות", המחזיקה בשליטה בחברה, יוכל להפוך את הערוץ בין-לילה לשחקן מרכזי בשוק שידורי הספורט בישראל. כתוצאה מכך הוא עשוי לגרום לשינוי במחירי הזכויות, וגם לשינוי במחיר הכולל שיידרש הצרכן לשלם בעבור צפייה בספורט.

יש לציין כי הבקשה להשקת ערוץ הספורט החדש של ONE מגיעה אחרי שרק לפני פחות משנה הצליחו במועצת הכבלים והלוויין להסדיר את הרגולציה בשוק תקשורת הספורט הטלוויזיוני, אחרי שנים ארוכות של התכתשויות בין ערוצי הספורט.

המהלך של ONE מפתיע גם לאור העובדה שלאורך השנים האחרונות הפעיל אתר האינטרנט של ONE קמפיין תקשורתי חריף נגד הערוצים בתשלום בישראל, ונגד מועצת הכבלים והלוויין ומדיניות זליגת התכנים לערוצים בתשלום.

מ-ONE נמסר בתגובה: "הערוץ החדש יהיה ניתן לצפייה גם במסגרת חבילות הטריפל של הוט, שמוזילות באופן משמעותי את עלויות הטלוויזיה ומשתלמות באופן ניכר יותר מחבילות הבסיס, כך שלמעשה לקהל חובבי הספורט תהיה אפשרות לצפות ביותר תכנים בפחות כסף. אנחנו מאמינים שקהל חובבי הספורט צריכים לקבל תכני ספורט רבים כחלק מחבילות זולות מבעבר".

האם הציבור צריך להתחיל להתכונן לתשלום נוסף עבור תכני ספורט? כבר עכשיו ברור שאישור הערוץ צפוי להיות מורכב מאוד עבור מועצת הכבלים והלוויין, בין היתר בגלל האווירה הכלכלית במשק והגזרות האחרונות שהוטלו על הציבור. בנוסף, אישור ערוץ חדש צפוי לגרום לפירוק האיזון העדין שהשיגה המועצה רק בשנה האחרונה בשוק תקשורת הספורט.

כיום פועלים שבעה ערוצי ספורט מקומיים - ארבעה של ערוץ הספורט, שניים של צ'רלטון וערוץ אחד של ONE - ובנוסף עוד 3 ערוצי HD המוגדרים כ"ערוצי מראה" (שניים לערוץ הספורט, אחד לצ'רלטון ואחד ל-ONE).