האם רועי חיון הפעיל אתרי הימורים באינטרנט?

לפני כשנה פורסם ב"גלובס" סיפורו המדהים של רועי חיון, משקיע צעיר בשנות ה-20 לחייו, שהפך השקעה של 100 אלף דולר באופציות של הכשרה אנרגיה ל-5 מיליון דולר כעת הוא נעצר בחשד למעורבות בארגון הימורים מקוונים לא חוקיים

האם רועי חיון, גאון השקעות שגרף מיליונים באמצעות השקעה במניות חברות אנרגיה, פעל בניגוד לחוק והפעיל אתרי הימורים לא חוקיים באינטרנט?

לפני כשנה פורסם ב"גלובס" סיפורו המדהים של חיון, משקיע בשנות ה-20 לחייו מגבעתיים, שגרף רווח של 5 מיליון דולר בזכות השקעה של 100 אלף שקל בלבד באופציות למניות של חברת הכשרה אנרגיה.

"שילוב של היכרות מקרית עם האנשים הנכונים, החלטה נבונה והרבה מזל הפכו אותו לאחד המתעשרים הפחות מוכרים מקדחת הקידוחים שאחזה בשוק ההון בשנים האחרונות", נכתב.

כעת מתברר כי סיפורו של חיון הוא ככל הנראה מורכב יותר. בשבוע שעבר עצרה היחידה למאבק בפשיעה כלכלית במשטרה את חיון, בחשד כי הוא היה שותף לארגון הימורים לא חוקיים באינטרנט בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, השתתפות בהימורים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס.

בנוסף לחיון נעצר גלעד טוגנדרייך, תושב תל-אביב, החשוד במעורבות במעשים, ו-7 אנשים נוספים נחקרו בחשד למעורבות בפרשה.

מהארכת המעצר של חיון בבית משפט השלום בראשון-לציון עולה כי המשטרה חושדת כי חיון היה מעורב בהימורים בארץ ובחו"ל והפעיל שני אתרי הימורים באינטרנט (ביניקל ואינטובייט) בחו"ל. עוד מתברר כי חיון נחקר בקשר לעבירות פליליות שהוא ביצע לכאורה מ-2010 ואילך.

חקירת המשטרה ורשות המסים נמשכה באופן חשאי במשך כשנתיים, ובמקביל למעצרם של חיוו וטוגנדרייך חולט רכוש רב של השניים, שכולל דירות ורכבים. כמו כן, נערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדי נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים).

"קיים חשד סביר כי החשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו", קבע בית המשפט בהארכת המעצר של חיון, המיוצג בידי עורכי הדין רונן רוזנבלום ותמיר סננס.