משה נסטלבאום דורש לבטל את התובענה נגדו: הוסתרו ראיות

נגד נסטלבאום, מנהל החדשות של ערוץ 1, הוגשה תובענה בטענה להטרדה מינית מילולית של שני עובדים ■ טוען כי "התובענה הוגשה במהלכים פסולים העולים לכאורה כדי שיבוש הליכי משפט ע"י ממונה המשמעת בנציבות שירות המדינה"

משה נסטלבאום הגיש הבוקר (ה') לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בקשה לביטול התובענה שהוגשה נגדו.

מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1 טוען, באמצעות פרקליטו עו"ד יוסי כהן, כי התובענה הוגשה "ברשלנות ובמהלכים פסולים, העולים לכאורה כדי שיבוש הליכי משפט על-ידי הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, עו"ד אסף רוזנברג".

נגד נסטלבאום הוגשה תובענה על-ידי נציבות שירות המדינה, בה הואשם בהטרדה מינית מילולית של שני עובדים בחטיבת החדשות של ערוץ 1.

לטענתו, עו"ד רוזנברג הסתיר במתכוון מחומר הראיות מסמך מהותי שמעיד בעליל כי לא היה מקום להגיש את התובענה.

על-פי בא-כוחו של נסטלבאום, עוד טרם כינוסה של ועדת האיתור לבחירת מנהל הטלוויזיה שלח עו"ד רוזנברג "מכתבים אישיים וסודיים" ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת. באחד מהם גילה, לכאורה, כי בכוונתו להדיח את נסטלבאום מתפקידו, ו"זאת עוד לפני שקיבל לידיו את חומר הראיות ועוד לפני שהושלמה החקירה", לשון הבקשה.

לדבריו, אי-העברת מסמך של בית הדין ליו"ר ועדת השימוע ולנסטלבאום הנה שיבוש לכאורה של מהלכי משפט.

על-פי הפנייה, "מחומר הראיות שנאסף מתוך 33 עדויות, רק 3 עדים תמכו בגרסתו של המתלונן יגאל רביד. עובדים אלה הועברו על-ידי נסטלבאום מתפקידם מכורח חובתו המקצועית, או שהוגשה נגדם תלונה על-ידי מנהל חטיבת החדשות".

לדבריו, רביד הודה במהלך חקירתו בנציבות שירות המדינה כי נהג להתלוצץ על נטייתו המינית באוזניו של נסטלבאום. עו"ד כהן טוען כי רוזנברג גרם לחברי הוועד המנהל להאמין כי מדובר בהטרדה מינית ולא בהטרדה מילולית, והציג בפני המנהל מצגים שאינם אמת בכוונה לסכל את מינויו של נסטלבאום לתפקיד מנהל ערוץ 1.

בבקשה שהוגשה עלתה גם סוגיית טענתו של יגאל רביד, לפיה מעולם לא נערך לו הליך משמעתי. לדברי נסטלבאום, "זו טענה מופרכת".

במסמך נטען כי רביד קשר לכאורה קשר עם עו"ד יעקב בורובסקי, חבר ועדת האיתור לתפקיד מנהל הטלוויזיה, ושלח אליו אימייל ובו כתב: "ואני מאמין שיש ביכולתנו להביא לסילוקו של נסטלבאום במהלך לא מסובך מדי, אבל לא אעשה זאת על דעת עצמי".

נסטלבאום גם הגיש היום תלונה נגד בורובסקי על שלא גילה את תוכן התכתובת לוועדת האיתור, לכאורה.

על רותם אברוצקי נכתב בבקשה כי גם אם "גרסתו הייתה נכונה", הרי שחלה עליה התיישנות משום שהתרחשה לפני קרוב ל-8 שנים.

נסטלבאום חזר על הטענה לפיה מערכת היחסים בין אברוצקי לבינו הורעה לאחר שמצלמות אבטחה שהותקנו במערכת החדשות בתל-אביב קלטו את אברוצקי מחטט, לכאורה, במגירות של עובדים.

"דברים מופרכים וחסרי טעם"

יגאל רביד מסר בתגובה: "אין מילה אחת אמת בדבריו של מר נסטלבאום. כל טענותיו נבדקו ונחקרו לעומק על-ידי החוקרים המקצועיים ביותר באגף החקירות של נציבות שירות המדינה. זה המעט שאני יכול להגיד כרגע. אני מציע שאת כל טענותיו יעלה נסטלבאום בהליך השיפוטי ממנו הוא מנסה להתחמק".

רותם אברוצקי מסר בתגובה כי "נסטלבאום כבר שטח את הטיעונים הטפלים האלה, שהופרכו לחלוטין. בצר לו הוא מנסה לערער את אמינותם של אנשי נציבות שירות המדינה".

בורובסקי מסר: "אין תגובה".

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "הדברים של נסטלבאום ועורך דינו מופרכים וחסרי טעם. מן הראוי שיתמודדו בהליך בבית הדין למשמעת כמקובל ולא בהכפשות ובהצהרות חסרות שחר".