מנכ"ל מוריס גרופ: "יאהו - הגוגל הבאה, תזנק ב-50%"

ג'וזף גרינקורן: למשקיעים יש הזדמנות אחרונה לעלות על העגלה הדוהרת של מאריסה מאייר

"מחיר הידע של מניית יאהו עומד על כ-40 דולר למניה המשקף אפסייד של כ-50%, לאלה שאיחרו לעלות על העגלה הדוהרת של מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, יש עוד הזדמנות לעלות".

כך מעריך היום (ה') ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות. לדבריו, הרכישה של טאמבלר בשבוע שעבר היא עוד חור בחגורה של מאריסה מאייר בדרך להפוך את יאהו לגוגל הבאה.

"מאייר הצליחה לעשות את הבלתי ייאמן - לעורר את יאהו מהמתים בתקופה קצרה מאוד של 10 חודשים בלבד. חשוב מכל מה שהמנתחים אומרים על החברה, חשוב כיצד השוק מתנהל מולה ובמקרה הזה השוק אמר את דברו - בתקופה של מאייר עד היום, ערך המניה של יאהו זינק בכ-70% המשקפת את בטחון המשקיעים במנכ"לית המוכשרת", הוא מציין.

לדבריו, מאייר הגיעה ליאהו לבצע שינוי ולעבוד קשה ולשם כך היא מינתה שני מנהלים בכירים ביאהו שהיו קולגות שלה לשעבר בתחום הפרסום בחברת גוגל. "הדגש הוא על מנהלים יצירתיים ומוכשרים שיסייעו לחברה בעתיד למשוך יותר סנטים מהעלייה בחשיפה לשירותי יאהו בהתאם לקצב המיזוגים והרכישות. בנוסף לכך, מאייר הביאה את קן גולדמן שישמש כמנהל הכספים של החברה על מנת לשפר את המבנה הפיננסי של החברה", אומר גרינקורן.

עוד מציין גרינקורן כי "העסקה האחרונה עם טאמבלר היא עסקה מצויינת בזכות 300 מיליון המשתמשים של טאמבלר שמתוכם 200 מיליון הם משתמשים אקטיביים לחברה יש יותר מ-12.1 מיליארד צפיות בדפי משתמשים. ממוצע הגילאים של משתמשי טאמבלר נע בין 18 ל-34 - הדור הבא של הצרכנים שמחוברים תמידית לרשת בכל מקום".

גרינקורן ציין כי העתיד של יאהו נראה עוד יותר ורוד במידה ולוקחים בחשבון את חלקה בענקית המסחר הסינית עליבאבא. חברת המסחר בין עסקים לעסקים הגדולה בעולם שגילגלה רק ב-2012 מכירות של כ-157 מיליארד דולר. בטווח הבינוני יאהו צפויה למכור את חלקה בעליבאבא, דבר שיאפשר למאייר להמשיך במסע הרכישות האסטרטגיות. כל הרכישות הן על פי "ספר ההדרכה" לייצור חברה כמו גוגל.

"מאייר בשנותיה בגוגל למדה את הכוח של אינטגרציה בין חברות ושירותים שונים. כמו גוגל היום, יאהו בתקופה הקרובה תאגד את כל השירותים שלה תחת מטריה אחת, דבר שעשוי ליצור 'מאמינים' חדשים בקרב משתמשי האינטרנט, כפי שכיום יש את משתמשי התוכנות של גוגל ומשתמשי התוכנות הקשורות באפל", סיכם.