פרוקטר משיקה טבליות למדיח תחת המותג Fairy

פיניש יצאה במהלך חסימה במסגרתו החלה לשווק חבילה של 100 טבליות למדיח במחיר מוזל ■ בספרד ובאנגליה כבשו טבליות Fairy נתח כספי של יותר מ-20%

התחרות בין שתי הענקיות פרוקטר אנד גמבל (P&G) ורקיט בנקיזר מתרחבת: ל"גלובס" נודע כי P&G תשיק בקרוב טבליות למדיח תחת המותג Fairy (פיירי), במטרה להתחרות במותג פיניש של רקיט בנקיזר, ששולט בקטגוריית חומרי הניקוי למדיח.

ברקיט בנקיזר כבר נערכים להשקה הצפויה עם פעילות מוגברת ברצפת המכירה. במסגרת זו החלה רקיט לשווק אריזה מוגדלת של 100 טבליות למדיח של פיניש, במחיר מוזל, וזאת כמהלך חסימה לכניסת פיירי לקטגוריה.

אריזת 100 טבליות של פיניש "all in one", המוצר הנמכר ביותר של המותג, נמכרת לצרכן במחיר של 60-70 שקל, המחיר שבו נמכרה קודם לכן אריזה של 70 טבליות.

קטגוריית חומרי הניקוי למדיח גלגלה ב-12 החודשים שהסתיימו במאי 2013 כ-88 מיליון שקל. 60% מהמכירות מקורן במכירות טבליות למדיח.

התחרות לפיניש מגיעה לאחר שהמותג הצליח להתחזק, כשמכירותיו צמחו בשנה החולפת ב-20%, והמותג כבש נתח כספי של 74.3% מהקטגוריה.

לעומתו, השחקן השני בקטגוריה, סומאט של חברת הנקל, רשם בתקופה זו ירידה של 23.7% במכירות ואיבד נתח שוק. בהנקל אומרים כי הירידה במכירות נבעה מבעיות לוגיסטיות של אספקה שהיו לחברה.

גם המותג הפי (Hepy) של חברת יעקבי רשם צניחה חדה של 30.8% במכירות, והנתח הכספי שלו ירד ל-5% בלבד מהקטגוריה.

קטגוריית חומרי הניקוי למדיח בינונית מבחינת המכר אבל נחשבת לרווחית במיוחד. בנוסף, הקטגוריה קלה וזולה לתפעול.

שולטת בנוזלי שטיפת הכלים

פיירי הוא אחד המותגים החזקים של חברת P&G, שהחזיק בשנה החולפת ב-45.4% מקטגוריית הנוזל לשטיפת כלים. הנתח הכספי של המתחרה הגדול שלו בקטגוריה, פלמוליב של שסטוביץ, הסתכם בתקופה זו בפחות מחצי (18.8%).

P&G תשיק שני מוצרים: האחד, All in One, שיתחרה במוצר הדומה של פיניש האחראי כאמור לעיקר המכר; והשני, מותג יקר יותר - פיירי Platinum, שיתחרה במוצר היקר ביותר של פיניש - פיניש קוונטום.

ההערכה היא כי P&G תשאף לכבוש לפחות 20% מהקטגוריה, ושהיא תגבה את ההשקה במהלך שיווקי ופרסומי גדול.

יצוין כי הטבליות למדיח של פיירי הושקו כבר במספר מדינות בעולם, כשבספרד ובאנגליה הן כבשו נתח כספי של יותר מ-20%. ברקיט נערכים, כאמור, לחסימת ההשקה, ובסביבת החברה גם מבהירים כי במידה שפיירי יורידו מחירים, הם לא יעמדו מנגד וייאבקו גם בזירת המחיר.

מרקיט בקיזר נמסר בתגובה: "אנו מקדמים בברכה כל תחרות הוגנת ולא מזלזלים באף מתחרה. יחד עם זאת, אין כל סיבה לצרכני פיניש לעבור לשימוש במותג אחר. פיניש נותן מענה מצוין לכל צרכי הקטגוריה ולכל צרכן, בזכות מגוון רחב של מוצרים איכותיים ברמות מחיר שונות המתאימות לכל כיס. צרכני פיניש נשארו במשך שנים נאמנים מאוד למותג, ומתחרים נוספים לא הצליחו לפגוע במובילות של פיניש".

חומרי ניקוי
 חומרי ניקוי