עו"ד יורם שפטל לרשות השנייה: שיקרתם

דורש מסמנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, התנצלות על שטענה בתקשורת כי נקבעו נגדו הפרות בעבר וכי מתקיים שימוע בעניינו עקב התבטאויותיו נגד גל"צ

עו"ד יורם שפטל דורש מסמנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, הבהרה והתנצלות על שטענה בתקשורת כי נקבעו נגדו הפרות בעבר, וכי מתקיים שימוע בעניינו.

במכתב רשמי ששלח לרשות השנייה התייחס שפטל למחאתו של מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, על התבטאויות של שפטל נגד התחנה. בין היתר כינה שפטל את גלי צה"ל "בית של מחבלים" ו"תחנה תומכת פאשיזם ערבי פנאטי".

לדבריו, תגובת הרשות השנייה לתקשורת, לפיה נקבעו נגד אמירותיו "הפוגעניות" ברדיו ללא הפסקה הפרות, היא "אמירת-כזב מובהקת, שיש בה גם לשון הרע בוטה. מעולם לא נקבעה על-ידי הרשות השנייה שום הפרה, הן כנגד התחנה והן לגבי", כתב שפטל.

לדבריו, דבריה של מצגר, לפיהם "הנושא מטופל במסגרת הליך שימוע ברשות מזה מספר חודשים", אינם נכונים, אף הם משום שהנושא "אינו מטופל מזה למעלה משנה על-ידי הרשות".

על-פי מכתבו של שפטל, "לפני כשנה וחצי, פוליטרוק מן הזן הז'דנוביסטי מפרקליטות המדינה פנה לרשות השנייה בדרישה לסתום את פיו של הח"מ, בין השאר משום ש'פגע בחברי כנסת מהשמאל' ועוד כיוצא באלה טרוניות מגוחכות, האופייניות לסותם פיות ז'דנוביסטי.

"בעקבות זאת נערך זמן קצר לאחר מכן, שימוע, במהלכו הח"מ ועו"ד הלל סומר הבהירו כי עצם קיום השימוע הנו בבחינת סתימת פיות... ויודגש! המנכ"ל הקודם של הרשות השנייה, מר מנשה סמירה, החליט בעקבות השימוע לסיימו בלא כלום, אולם בשל פרישתו לא היה בידו סיפק לעשות כן. מאז ועד היום, מזה כשנה וחצי, לא נעשה דבר בכל הנוגע ל'הליך ההפרה' הנ"ל.

"התנהלותך רחוקה מאד, למרבה הצער, מן השקיפות המתחייבת את התנהלותה של הרשות השנייה. מתגובתך שבנדון עולה כי דקל הנ"ל כתב ושלח תלונה בנוגע לח"מ ורדיו ללא הפסקה הנוגעת להתבטאות הח"מ כלפי תתפ"עפ (תחנה תומכת פאשיזם ערבי פנאטי, לשיטתו של שפטל - ל"א). אלא שעד למועד כתיבתו של מכתב זה, טרם הגיעה לידי רדיו ללא הפסקה העתק של התלונה העלומה, תרחיש המלמד על התנהלות בלתי ראוייה בלשון המעטה".

מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות השנייה מתנהלת מול מנהלי ובעלי תחנות הרדיו האזוריות, ואינה מנהלת את דיוניה עם מגיש תוכנית זה או אחר. סוגיית ההתבטאויות שנשמעו במסגרת חלק משידוריה של תחנת הרדיו רל"ה, וביניהם גם בתוכניתו של יורם שפטל, הינה בטיפול הרשות, וחלקן אף נבחנות במסגרת הליך שימוע אשר טרם הסתיים".