"גלובס" וארמוזה יערכו תחרות פורמטים טלוויזיוניים בוועידת MAD

במסגרת תחרות ה-‎ FORMAGINATIONיציגו אנשי תוכן וחברות הפקה את רעיונותיהם לתוכניות טלוויזיה בפני פאנל שופטים‏ ויתחרו על פרס של 25 אלף דולר

‎‎עיתון "גלובס" וחברת ארמוזה פורמטס יערכו ב-17 ביולי תחרות פורמטים טלוויזיוניים. תחרות ה‎ FORMAGINATION-‎תיערך במסגרת ועידת MAD‎‏ 2013 לשיווק, פרסום, דיגיטל ותקשורת של "גלובס" בשיתוף ‏orange‏.

התחרות תתקיים השנה בפעם השלישית ביוזמת חברת ארמוזה פורמטס, והיא נערכת בשיתוף ‏TF1‎‏ - הערוץ המסחרי המוביל בצרפת, אשר ישלח נציג לשפוט בתחרות.

‏במסגרת התחרות יציגו אנשי תוכן וחברות הפקה את רעיונותיהם החדשים לתוכניות טלוויזיה בפני פאנל שופטים ויתחרו על הפרס הראשון בסך 25 אלף דולר. הפרס נועד למימון תהליך פיתוח והפקת פיילוט לרעיון הזוכה וכן לתמיכה שיווקית בהפצת הפרויקט למכירה בעולם על-ידי ארמוזה פורמטס.

‏הזוכה במקום השני יקבל מלגה לסדנת טלוויזיה יוקרתית מטעם החברה הגרמנית ‏ENTERTANMENT MASTER CLASS‏.

לאחר מיון ההצעות יעפילו לאירוע הפיצ'ינג עצמו, 5 פורמטים שיוצגו בפני פאנל השופטים שיכלול את אבי ארמוזה, בעלים ומנכ"ל חברת ארמוזה פורמטס; לי-אור אברבך, עורך המגזין "פירמה" של "גלובס"; ונציג קבוצת TF1, לודיבג אטל, מנהל הפיתוח בחברה.

‏תחרות ‏FORMAGINATION‏ הוכיחה את עצמה בעולם האמיתי באמצעות פורמטים בולטים שיצאו מהתחרות. כך למשל, השעשועון "‏CATCH‏" של היוצרים עודד קרמר, דני קרפל ואיתי הרמן, אשר זכה במקום הראשון אשתקד, הושק בפסטיבל מיפ השנה, ובעקבות כך נמכר ל-6 מדינות: קנדה, ספרד, צרפת, פורטוגל איטליה וטורקיה. בטורקיה נרכש הפורמט על-ידי נציגת קבוצת אנדמול המקומית, ובאיטליה נקנו זכויות השידור על-ידי קבוצת ‏Mediaset‏.

פורמט נוסף שהתפתח מיוזמה של ועידת MAD הוא תוכנית הריאליטי "The Real Chat House" של הראל יוספזון וגילי גולן, שהשתתף בתחרות ב-2011 ולאחר מכן שודר ב-MTV בהודו. העונה הראשונה הגיעה ל-10 מיליון צופים בגילאי 15-24 וגברה ברייטינג על תוכניות אחרות לצעירים.