ביהמ"ש העליון דחה הערעור של דורס בנו של מישאל חשין

השופטים קבעו כי עונשו של טל מור משקף את נסיבותיו הקונקרטיות של המקרה ואינו חורג לחומרה ■ על מור נגזרו 12 שנות מאסר בפועל, 3 שנות מאסר על-תנאי ושלילת רישיון נהיגה למשך 20 שנה

בית המשפט העליון דחה היום (ב') את הערעור של טל מור, שהורשע בהריגתו ובהפקרתו של שניאור חשין ז"ל, בנו של המשנה לנשיא העליון בדימוס, מישאל חשין. זאת, לאחר שפגע בו עם מכוניתו בעת שרכב על אופניו בכביש מספר 5 ביוני 2010. על מור נגזר עונש של 12 שנות מאסר בפועל, 3 שנות מאסר על-תנאי ושלילת רישיון נהיגה למשך 20 שנה.

הרכב של שלושה שופטים, השופטים דנציגר, הנדל וזילברטל, קבע כי העונש שנגזר על מור בנסיבות העניין, "אף שהוא חמור וקשה, אינו חורג לחומרה במידה המצדיקה התערבות מצד ערכאת הערעור. עונש זה משקף את נסיבותיו הקונקרטיות של המקרה".

מור הורשע כי בשעת בוקר מוקדמת ב-5 ביוני אשתקד, נסע במהירות של כ-80 קמ"ש בכביש 5, לאחר שעישן חשיש ושתה לשוכרה והתנגש בחשין, שרכב על אופניו כשהוא לבוש חולצה צהובה זוהרת. בשל הפגיעה הוטח חשין על מכסה המנוע ומת במקום.

על-פי ההרשעה, למרות שחש כי פגע באדם, לא עצר מור לברר את מצבו של חשין לאחר הפגיעה, או להגיש לו עזרה והמשיך בנסיעה רצופה לביתו. כדי להסתיר את מעשהו, מיד כשהגיע לביתו כיסה מור את השמשה הקדמית של הרכב במגבת שחורה. מאוחר יותר הוא התקשר לסוכן הביטוח שלו וסיפר לו שהחליק עם הרכב ופגע בעץ.

מור הורשע כאמור בהריגתו ובהפקרתו של חשין ובעבירות של נהיגה תחת השפעת משקאות אלכוהוליים, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, שיבוש מהלכי משפט ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח.