האישה שעושה הכול כדי שמיליון רווקים בישראל ימצאו אהבה

אחת מכל 4 נשים ישראליות מעל גיל 35 אינה נשואה, 80% מקרב בני ה-25 ומעלה ביקרו השנה באתר היכרויות ■ דניאלה פרלשטיין, 37, רווקה, היא מנכ"לית אתר ההיכרויות JDATE ■ את התובנות העסקיות היא מביאה לעולם הרגש

את הדייטים שלה היא קובעת דרך האתר שבראשו היא עומדת. אחד מהם היה עם מנכ"ל ידוע של חברה ישראלית מובילה. מהמידע שפרסמה בכרטיס שלה ב-JDATE הכיר אותה בשמה בלבד, בלי לדעת את הרזומה המקצועי. במהלך הפגישה סיפרה לו שעבדה בענקית החיפוש גוגל, והוא בתגובה שאל אם היא מכירה את דניאלה פרלשטיין שעובדת שם. "עניתי לו שזו אני. לא היה לו מושג. זה הצחיק אותי. אבל האמת היא שחששתי שאם אזדהה בכרטיס שלי כמנכ"לית JDATE, אנשים יחשבו שאני רוצה להשתמש בהם כבשפני ניסיון".

בשנתיים האחרונות עומדת פרלשטיין, 37, בראש JDATE ישראל ואירופה. יחד איתה רשומים באתר הישראלי כ-300 אלף חברים, ומדי חודש נרשמים 10,000 חברים חדשים. המודל העסקי שהיא מפעילה שם מבוסס על יצירת מחויבות - כלומר מנוי בתשלום ל-6 חודשים. "זה בעצם סמל למדד הרצינות שלך, שאתה באמת מחליט ומעוניין להקדיש מאמצים לפגוש בן אדם, גם אם יש לך סדר יום עסוק".

- שיעור הרווקות בישראל באמת כל-כך גבוה, או שיש כל מיני "מסתננים"?

"אנחנו חיים תחת איזושהי פיקציה שאנחנו לבד, שאין הרבה סינגלים כמותנו, ואם אנחנו מעל גיל 35, אנחנו יוצאי דופן ומוזרים. אבל הסטטיסטיקה בישראל אומרת ש-42% מהגברים בני 39-40 מחפשים זוגיות, ובתל-אביב, בקרב גברים בגילאי 35-40, השיעור הוא 50%.

"נשים יכולות להיות אופטימיות, כי כל גבר שני בגילאים האלה, שבו הן ייתקלו בתל-אביב - כנראה מחפש זוגיות. בקרב נשים בגילאי 36-40, אחת מ-3 מחפשת זוגיות. רוב מוחלט מהמגיעים אלינו הם בעלי תואר ראשון ומעלה. אלה אנשים שרודפים אחר הקריירה, היא נמצאת בראש סדר העדיפות שלהם".

- כמה מהישראלים נכנסים לאתרי היכרויות?

"עשינו סקר לפני שנה בקרב רווקים מגיל 25 ומעלה, ו-80% ממחפשי הזוגיות ענו שהם ביקרו באתר היכרויות בטווח של שנה. עוד 10% ביקרו לפני יותר משנה. זה נתון שמוכיח שאולי אנשים לא נוהגים לדבר על זה יותר מדי, אבל בעיקרון כולם שם.

"הצורך בזוגיות קיים ובוער גם בגרעין התל-אביבי, ששומר על הפאסון שלו. הרבה תל-אביבים מתרצים את ה'אין זוגיות' שלהם בזה שהם לא צריכים, אבל כולנו זקוקים לזה. מדובר בצורך בסיסי של אנשים לייצר לעצמם את התא המשפחתי. האגו שלנו הוא מכשלה, אבל בסוף, כשמגיעים לשאלונים אנונימיים, מקבלים את הנתונים האמיתיים שמסתתרים מאחורי האגו".

תוכנית עסקית לזוגיות

- המוטו שלכם אומר שאין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני. איך ניתן לשלוט בו?

"צריך לעשות הפרדה בין החיים האישיים לחיים העסקיים. לפני שאת נפגשת לדייט לכי הביתה, תחליפי בגדים, אל תבואי עם החליפה שבה בילית את היום בעבודה. תתקלחי ותשילי את היום מעלייך. תשתי כוס יין, ותיכנסי למוד אחר. שימי לב לטון הדיבור שלך - שהוא כבר לא עסקי, ישר, חד ובלי מקום לטעויות.

"הגבר שנפגש אתך לא מחפש אשת עסקים בבית, אלא את החברה, את המקום הרך והפגיע יותר. אם את כזאת קשוחה, בשביל מה הוא צריך אותך? את באמת כזאת קשוחה גם מול ההורים? האחים? בארוחת ערב משפחתית את חושבת באיזו טקטיקה להשתמש לטובת משא-ומתן?

"אנשים מעדיפים לעשות עסקים עם אנשים שהם אוהבים, והכלל הזה תקף גם במישור האישי. כשאת מחייכת ונעימה, את תצליחי גם בפן האישי והזוגי".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר ברשת סטימצקי.