"דיסקונט סירב למנוע מבעלי המכה למשוך כסף מחשבון משותף"

אם ל-7 ילדים הגישה תביעת רשלנות בסך 34 אלף שקל נגד הבנק, בטענה כי איפשר לבעלה לבצע משיכות חד-צדדיות, וכתוצאה מכך היא איבדה את כל כספה

בנק דיסקונט סירב לבקשתי למנוע מבעלי המכה, שהורחק מביתנו בצו בית משפט, למשוך כסף מחשבוננו המשותף, וכתוצאה מכך איבדתי את כל כספי - כך טוענת טייצ' בלטה, אם ל-7 ילדים שעלתה מאתיופיה בשנת 1999, בתביעת רשלנות בסך כ-34 אלף שקל שהגישה לאחרונה נגד הבנק לבית משפט השלום בראשון-לציון.

באמצעות הקליניקה להוצאה לפועל בבית-הספר למשפטים במכללה למינהל, מוסיפה וטוענת התובעת כי כעת הבנק דורש ממנה להחזיר את החוב שיצר בעלה המכה.

טייצ' בלטה עלתה לארץ מאתיופיה וכמעט ואינה דוברת עברית. היא מתגוררת עם 7 ילדיה ועם אימה הקשישה ונכדה בן ה-4.5 בשכונת מצוקה בראשון-לציון.

לפי התביעה, במהלך חייהם המשותפים נקט בעלה בנפרד של התובעת אלימות קשה כלפיה, לרבות איום ברצח, שהביאה להרחקתו מהבית ב-2011. בנובמבר 2011 נפסקו לזכותה של התובעת דמי מזונות בסך 4,000 שקל בחודש, אך בעלה בנפרד מסרב לשלם אותם. לתובעת ולבעלה בנפרד יש חשבון משותף בבנק דיסקונט, שנפתח לפני 13 שנה.

לפי התביעה, בחודש מאי 2011, לאחר שהבעל הורחק מהבית בצו בית משפט, הוא משך מהחשבון המשותף 24 אלף שקל. לדברי התובעת, המשיכה בוצעה לאחר שהיא פנתה לבנק וביקשה ממנו כי לא יתיר משיכות חד-צדדיות של הבעל המכה מהחשבון המשותף.

"פנייתה של התובעת לבנק נפלה על אוזניים ערלות, והוא איפשר לבעל לבצע את המשיכה האמורה", נטען בתביעה. לטענת התובעת, כתוצאה מהמשיכה התרוקן חשבון הבנק שלה, ולא זו בלבד, אלא שהבנק הגיש נגדה תביעה לתשלום חוב.

לטענת התובעת, בכך שהבנק איפשר לבעלה בנפרד למשוך את הכספים למרות אזהרותיה, הוא הפר את חובת הזהירות כלפיה ופעל ברשלנות.

"במיוחד חמור מצב הדברים כשמדובר באישה שאזרה אומץ לבדה מול בעלה האלים להרחיקו מהבית המשותף, ולמרות זאת ספגה פגיעה כלכלית קשה, שניתן היה למנוע לו הבנק היה נוהג כבנק סביר ובתום-לב", נטען בתביעה.