"החניון בנתב"ג לא עומד בהבטחתו לחניה חינם עד 15 דקות"

בייצוגית בסך 10 מיליון שקל נטען כי "ימית" גובה תשלום שאינו תואם למשך החניה

בבקשה לתביעה ייצוגית בסך 10 מיליון שקל, שהוגשה לביהמ"ש המחוזי מרכז כנגד חברת "ימית א. ביטחון 1998", המפעילה את החניונים בנתב"ג, נטען כי החברה לא עומדת בהבטחתה לחניה חינם עד 15 דקות.

לפי התביעה, ברגע שנהג מכניס למכשיר את כרטיס החניה המעיד כי הוא נכנס לחניון לפני פחות מ-15 דקות, גובה ממנו החברה 30 שקל עבור שעת חניה מלאה.

בנוסף טוען התובע, עו"ד מורן בן-נעים, באמצעות עו"ד שלומי פרידמן, כי מרגע שנהג משלם עבור שעה ראשונה (30 שקל), מתחילה המשיבה לחייב אותו בסכום של 6 שקלים נוספים עבור כל רבע שעה (או חלק ממנה), באופן שהיא גובה לשעה הראשונה יותר מ-30 שקל, ואפילו עד 48 שקל, עבור שעת החניה הראשונה.

התובע מתאר כי 3 פעמים שהה בחניון נתב"ג במשך פחות מ-15 דקות, אך נדרש ממנו לשלם 30 שקל בגין שעה. בפעם הרביעית שילם לאחר 16 דקות, ושוב נדרש לשלם 30 שקל, הפעם בצדק. ואולם, כיוון שהחברה פרסמה שהעלות היא 30 שקל "עד שעה", הוא ציפה כי התשלום "יכסה אותו" עד חלוף שעה מעת הכניסה לחניון. במהלך השעה הראשונה שעבור כולה כבר שילם, הוא ניגש למכשיר התשלום המותקן בחניון, ולתדהמתו המכשיר דרש ממנו לשלם 18 שקל נוספים.

"התובע הרגיש מרומה על כך שגבו ממנו 48 שקל, על אף ששהה בחניון רק 57 דקות", נכתב בתביעה.