המסחר באחד העם ננעל ביציבות; פריון זינקה בכ-12%

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות ■ מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות החלו בימים האחרונים בפעולות לאיתור משקיעים פוטנציאלים שלהם ימכרו את מניות החברה הבת אי.די.בי פתוח ■ הערכות: קונדואיט ופריון מתכננות מיזוג הפוך

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ד') ביציבות ובמחזור דליל. זאת בהתאם למגמת המסחר בוול סטריט ועל רקע ירידות שערים בבורסות אירופה. מדד המעו"ף ננעל בירידה של פחות מ-0.1% לרמה של 1,206 נקודות, בעוד מדד ת"א 100 ננעל בעלייה של 0.03% לרמה של 1,089 נקודות. מדד הבנקים רשם ירידות של כ-0.3% וננעל ברמה של 1,124 נקודות. מחזור המסחר נותר מתחת לממוצע בסיום המסחר והסתכם בכ-695 מיליון שקל.

היום נפתח המסחר בוול סטריט ביציבות כאשר המשקיעים נושאים עיניהם לעבר פרסום פרוטוקולי הריבית של ה'פד' ונאומו של העומד בראשו בן ברננקי. האם הבנק המרכזי ירמוז שוב על האטה ברכישות האג"ח? רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בנק מזרחי טפחות טוען כי "סביר להניח כי כללי המשחק החדשים לשנתיים - שלוש הבאות יהיו מעבר של כלכלת ארצות הברית לתפקוד רגיל, המושתת על גידול מהותי בביקושים והסתגלות הדרגתית של ההיצע. הדבר יאפשר לבנק המרכזי של ארצות הברית לצמצם בעקביות את רכישות איגרות החוב ולאותת על תחילת תהליך נירמולה של הריבית (הבאתה לרמה של 2% עד 3%)".

משרד האוצר נערך לאפשרות שוועדת הכספים תכשיל סעיפים מרכזיים בתחום המיסוי הנכללים בתוכנית הכלכלית ל-2014-2013 - כך נודע ל"גלובס". הסעיפים נאמדים בכ-6.5 מיליארד שקל. מדובר בעיקר בהטלת מס על משפרי דיור (מס רכישה של 3.5%) שאמור היה להניב כ-1.1 מיליארד שקל לקופת המדינה; העלאת מס הכנסה ב-1.5% לכל מדרגות המס, שצפוי היה להניב כ-4 מיליארד שקל; והטלת מס על הפקדות פנסיוניות לבעלי שכר גבוה, שהיה אמור להניב כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. בסך הכל, מדובר במהלכים שפוגעים בקיצוץ של כ-6 מיליארד שקל, ומהווים כמחצית מגובה הקיצוצים שתכנן האוצר בתקציב לשנתיים הבאות.

הערכות: קונדואיט ופריון מתכננות מיזוג הפוך

האם נרקם בימים אלה מיזוג אינטרנט ישראלי גדול? על פי הערכות היום בשוק, קונדואיט בדרך לרכוש את פריון , הנסחרת בבורסה הישראלית וכן בוול סטריט. עוד מעריכים כי החברות מתכננות מיזוג הפוך, כלומר קונדואיט הפרטית והגדולה יותר תתמזג לתוך פריון הציבורית, בפרמיה על מחיר השוק של פריון שעמד נכון לאתמול, בנעילת המסחר בניו יורק, על 146 מיליון דולר.

קמהדע הודיעה היום על פרסום מאמר המציג תוצאות חיוביות ממחקר פרה-קליני המנתח את השפעות תרופת ה- Glassia, מוצר ה-אלפא 1 אנטיטריפסין (AAT) של החברה, על קליטת שתל של איי לבלב בין מינים שונים.

אתמול דיווחנו על בעיה חדשה בבורסה - חלק גדול מהגופים המוסדיים מנועים מלרכוש מניות נוספות של הבנקים. נזכיר, כי לפי הכללים שנקבעו בחוק מראני בשנת 2002, גוף המבקש להחזיק מעל ל-5% ממניות בנק בישראל, נדרש לקבלת היתר שליטה מידי בנק ישראל. נציין את הפועלים , לאומי ודיסקונט. (לסיפור המלא)

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות החלו בימים האחרונים בפעולות לאיתור משקיעים פוטנציאלים שלהם ימכרו את מניות החברה הבת אי.די.בי פתוח (שבה מרוכזים נכסיו התפעוליים של הקונצרן). כך נודע ל"גלובס". (לסיפור המלא)