ניסוי במוצר של אינטק פארמה הופסק בגלל התראה מה-FDA

החברה לא דיווחה על ההתראה לבורסה ■ ככל הנראה, מדובר בניסוי באחד המוצרים הנמצא בשלב יותר מוקדם של הניסויים הקליניים, אותם בדרך כלל מנהלת בחברה יחד עם חברות תרופות אחרות

חברת אינטק פארמה, המפתחת תרופות בשחרור מושהה, קיבלה הודעה כי ניסוי שבוצע בטכנולוגיה של החברה, הופסק על ידי ה-FDA.

החברה לא דיווחה על ההתראה לבורסה. יצוין כי לא מדובר בעצירת אחד הניסויים באינדיקציות המובילות של החברה, פרקינסון והפרעות שינה - כיוון שאין ניסויים כאלה בתהליך כרגע. החברה כבר סיימה את שלה IIb של הניסויים הקליניים בשתי האינדיקציות האלה, והיא נערכת בימים אלה לכניסה לשלב III.

ככל הנראה, מדובר בניסוי שבוצע בשיתוף עם חברת תרופות נוספת. לאינטק מספר מוצרים כאלה בפיתוח משותף עם חברות אחרות, גדולות וקטנות, במסגרתן החברה בוחנת שילוב בין התרופות שלה לבין הטכנולוגיה של אינטק. אחד הניסויים הללו הוא כנראה זה שהופסק.

אינטק מפתחת גלולה הנפרשת בתוך הקיבה וכך יכולה לשחרר את התרופה האגורה בה בהדרגה בדיוק לחלון הספיגה בפתח המעי. כאמור, החברה פיתחה עד כה באופן עצמאי, שני מוצרים על בסיס הגלולה שלה, תרופה לפרקינסון בשחרור מושהה ותרופה להפרעות שינה בשחרור מושהה, וכמו כן יש לה שיתופי פעולה ראשוניים עם חברות תרופות אחרות, ביניהן חברות גדולות, לפיתוח תרופות שטיבן לא נחשף.

בשנה האחרונה הודיעה על עלית מדרגה באחד ההסכמים המשותפים הללו, אך לאחר מכן הודיעה על הקפאת ההסכם.

שני המוצרים המובילים שלה כבר צלחו כאמור את שלב IIb של הניסויים הקליניים (שלב היעילות הרב מרכזית) וכעת היא מחפשת שותף לפיתוח משותף שלהן, אך במקביל גם נערך לאפשרות כי תצטרך להיכנס לניסוי קליני שלב III (ניסוי רב מרכזי גדול), בעצמה.

אינטק נסחרת לפי שווי של 250 מיליון שקל.