עלות שכרו של מנכ"ל טבע אשתקד: 14.7 מיליון שקל

עלות שכרו של לוין מורכבת משכר במזומן של 5.4 מיליון שקל, בונוס שנתי של 4.3 מיליון שקל בגין רווחי החברה ב-2012 וכן רכיב הוני קרי השווי ההוגן של חבילת אופציות ומניות חסומות שקיבל ג'רמי לוין

לפני כחודש הודיעה חברת התרופות טבע, כי תחזור לדווח על תגמולי המנהלים הבכירים בה על בסיס אישי החל בדוחות השנתיים של 2013, שיתפרסמו בתחילת 2014. זאת, במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית נגדה בנוגע לאופן דיווח תגמול הבכירים בה, שהגישו הפרופסורים שרון חנס ואהוד קמר.

כעת מתברר שבעלי המניות של טבע לא יצטרכו לחכות ל-2014 כדי להתעדכן בנושא. בימים הקרובים תפרסם טבע זימון לאסיפת בעלי המניות, ובה יועלה לדיון נושא השכר (במסגרת דרישות תיקון 20 לחוק החברות, שדורש את אישור אסיפת בעלי המניות למדיניות התגמול של כל חברה ישראלית).

בזימון לאסיפה יפורט שכרו של המנכ"ל, ד"ר ג'רמי לוין. עלות שכרו של לוין ב-2012, מתברר, הגיעה ל-14.7 מיליון שקל, מתוכם 5.4 מיליון שקל הם שכר, 4.3 מיליון שקל ניתנו כמענק, והיתרה בחבילת אופציות ומניות חסומות. 450 אלף האופציות שקיבל לוין הן במחיר מימוש של כ-46 דולר, שגבוה בכ-17% ממחיר המניה בשוק.

נציין, שלוין נכנס לתפקיד באמצע 2012, כאשר קודם לכן עבר חפיפה מהמנכ"ל הקודם, שלמה ינאי. מכאן, שעלות שכרו החודשית בתקופה שמאז כניסתו לתפקיד ועד סוף השנה עמדה על כ-1.8 מיליון שקל. טבע לא מדווחת על התגמולים לבכיריה כבר 13 שנה, עם זאת ניתן להעריך כי לוין הוא המנכ"ל המתוגמל ביותר של טבע עד כה. נזכיר, שבדוח המורחב של טבע לשנת 2012 נכתב ששכרם של חמישה מבכירי החברה שפרשו מהחברה (בהם המנכ"ל הקודם שלמה ינאי) הסתכם ב-14.7 מיליון דולר, והם מימשו אופציות ומניות חסומות ברווח של 1.8 מיליון דולר.

לשם השוואה, שיאני השכר ב-2012 מהחברות בבורסה המקומית היו יו"ר קבוצת עזריאלי, דוד עזריאלי, עם עלות שכר שנתית של 23.1 מיליון שקל, ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, עם עלות של כ-22 מיליון שקל. עלות השכר של שמונת הבכירים הנוספים בעשירייה הפותחת של מקבלי השכר הגבוה נע בין 9.3 מיליון שקל ל-14.2 מיליון שקל, כך שלוין מתברג במקום השלישי ברשימת בעלי השכר הגבוה לשנה שעברה.

מיילאן לא הפרה 2 פטנטים בקופקסון

בתוך כך, חברת התרופות הגנריות מיילאן הודיעה אתמול על פסיקה חיובית עבורה, ושלילית עבור טבע בארה"ב, באחד מההליכים המשפטיים הנוגעים לפטנטים של הקופקסון של טבע. מיילאן היא אחת מהחברות שמפתחות "קופקסון גנרי", ונתבעו על-ידי טבע. הקופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה, היא התרופה הנמכרת ביותר של טבע, עם מכירות של קרוב ל-4 מיליארד דולר, ולפי הערכות התרופה אחראית לכמחצית מרווחיה.

מהדיווח של מיילאן עולה שבית המשפט קבע כי היא לא מפירה שניים מהפטנטים של הקופקסון. במקביל, מיילאן ערערה על פסיקה של ערכאה נמוכה יותר בנוגע לפטנטים נוספים של התרופה, והיא מציינת שהיא מצפה לפסיקה חיובית בערעור שתאפשר לה להשיק את הגרסה הגנרית שלה מיד עם קבלת אישור רגולטורי לשיווק התרופה.

מטבע נמסר בתגובה כי "להחלטה שנתקבלה אין כל השפעה על ההליכים המשפטיים מול מיילאן וסנדוז בבית המשפט המחוזי של ארה"ב במחוז הדרומי של ניו יורק, המתייחסים לקופקסון, ונמצאים כעת בשלבי ערעור. הפטנטים הנידונים בהחלטה של היום שונים מאלו הנידונים בערעור. אנו לומדים את ההחלטה, ואין בידינו פרטים נוספים למסור בעת הזו". טבע נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי של 33.6 מיליארד דולר.