"ווייז לא תהיה הרכישה האחרונה של גוגל בישראל"

מאיר ברנד: "צריך להצדיע לווייז. זו חברה מדהימה" ■ "ישראל, חוץ מסיליקון ואלי - אין שנייה לה" ■ "המלך הוא הצרכן, המשתמש... קליק אחד - והחברה נעלמת"

‎‎‏"אני בטוח שהרכישה של ‏Waze‏ לא תהיה הרכישה האחרונה של גוגל בישראל. חוץ מעמק הסיליקון, אין שנייה לישראל. יש כאן עולם מדהים של חדשנות, וגוגל נהנית לפעול בעולם הזה" - כך אמר היום (ד') מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, בשיחה עם העורך הראשי של "גלובס", חגי גולן, בוועידת ‏MAD‎‏ של "גלובס" שנערכה בתל-אביב.

לדברי ברנד, ""צריך להצדיע ל-Waze, זו חברה מדהימה. ישראל היא לא חלק מהתהליך הגלובלי שהדיגיטל במרכז, אלא היא מובילה אותו. ‏בכל מותגי הטכנולוגיה השאלה היא האם אנחנו מצליחים להביא ערך משמעותי לחיי היומיום של הצרכן".

‏- אתם לא חוששים שהשליטה שלכם שהיא סוג של "אח גדול" תחזור אליכם כבומרנג?‏

‎‎‏"זה העולם התחרותי ביותר שאפשר לדמיין. מצד שני, יש חברות סטארט-אפ שפורצות דרך, ובשדה התחרותי היחיד שקובע והוא המלך הוא הצרכן/המשתמש, כי הוא עובר בהקלקה אחת. מה שיכול להשאיר אותך במשחק הוא היכולת שלך כל הזמן להתמקד בצרכים של המשתמש הסופי ולחדש. ברגע שתפסיק - החברה תיעלם בקליק אחד".‏

‏- ‎‎זו מגמה שהחברה שלכם עוברת מלהיות חברת מוצרי תוכנה לחברה של מוצרים ממש?‏

‏‎‎‏"כאשר מסתכלים על עולם המשתמש, קשה להפריד בין עולם התוכנה לעולם החומרה, ואתה יכול לראות יותר ויותר מוצרים מתחום החומרה של גוגל, אבל הליבה היא התוכנה"‏.

בהתייחס לזליגת תקציבי הפרסום מכלי התקשורת השונים לגוגל ולפייסבוק, אמר ברנד כי "הצרכנים מצביעים בידיים וברגליים ומעבירים את הזמן לדיגיטל. זו עובדה. רק 20% מהתקציבים מופנים לפרסום דיגיטלי, ולכן יש פער. הוא לא רק על חשבון המדיות האחרות. חלק גדול הולך ליצואנים קטנים שמשתמשים במדיה הדיגיטלית כדי להגיע לכל מיני קהלים; והחלק השני הוא תקציבי דיגיטל שהם חלק מתקציב המכירות, כמו עוד עמלת מכירה". ‏‎‎‏

הערב, לאחר הוועידה, יתקיים פסטיבל MAD MUSIC במתחם לילינבלום בתל-אביב, שיכלול הופעות חיות של להקות אל תוך הלילה במועדונים צוזאמן, שסק, רדיו, ברקפסט קלאב, ננוצ'קה, לבונטין 7, אברקסס, רוטשילד 12, OCD.