הרשות השנייה: קנסות ב-1.4 מיליון שקל לזכייניות ערוצים 2 ו-10

הקנסות הוטלו על מכירת אייטמים - 740 אלף שקל לקשת, 590 אלף שקל לרשת ו-90 אלף שקל לערוץ 10 ■ בנוסף הוטל קנס של 160 אלף שקל על רשת בגין עודף ריאליטי; וקנס של 75 אלף שקל על קשת בגין קידום אפליקציית mako בשידוריה

הרשות השנייה חילטה לזכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 סכום של 1.4 מיליון שקל, לאחר שאלה לא שילמו קנסות שהוטלו עליהן במהלך שנת 2012.

הרשות הודיעה היום (א') על החילוט מכספי הערבויות של הזכייניות. מדובר בסכום של כ-740 אלף שקל לקשת, 590 אלף שקל לרשת ו-90 אלף שקל לערוץ 10. מדובר בקנסות שהוטלו על מכירת אייטמים, בתוספת ריבית.

בתוך כך החליטה הרשות השנייה להטיל קנס של 160 אלף שקל על רשת, בגין חריגות בהיקפי שידור תוכניות בידור וריאליטי - יותר מהיחס המותר עם תוכניות סוגה עילית, ותוכן שיווקי למותג ההנעלה "טבע נאות" ולמותג המזון "שגב שף" בתוכנית "לחיות טוב". עוד נקבע כי ב"מירוץ למיליון" הייתה חשיפה מוגזמת לחברת הספנות צים.

75 אלף שקל הוטלו על קשת לאחר שקידמה באופן אסור את אפליקציית mako במהלך שידוריה.

בראיון בוועידת MAD שהתקיימה בשבוע שעבר, אמר מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, כי המגמה ברשות השנייה כיום היא להעדיף הטלת קנסות על פני נטילת דקות פרסום, שהייתה העונש הנפוץ עד כה.

מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות רואה בחומרה רבה את ההפרות החוזרות על עצמן חרף התראות הרשות בכל הקשור לשידור עודף של תוכניות ריאליטי. הדבר מהווה פגיעה בצופים בבית, אשר חלק רב מהם פנו לנציב פניות הציבור של הרשות והביעו את מורת-רוחם מהשידורים. הרשות אמונה לשמור על תמהיל שידורים מגוון בטלוויזיה, ותקפיד על כך".