האם פוזיציית המסחר הזו תהפוך ל"טרייד החם בעולם"?

ניו-זילנד עשויה להיות המדינה הראשונה מבין מדינות המערב שתנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת ■ לכן, אנליסטים ממליצים לפתוח פוזיציית לונג על הדולר הניוזילנדי, כנגד הדולר האוסטרלי או הפאונד הבריטי

לאחר שבחודשים האחרונים שורט על הין היפני כנגד הדולר האמרקיאי הוכרז כ"טרייד החם" העולם, כעת, אנליסטים מציינים כי הדולר הניוזילנדי יכול להיות הטרייד החם הבא. זאת מאחר שניו-זילנד עשויה להיות המדינה הראשונה מבין מדינות המערב שתנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת.

הבנק המרכזי של ניו-זילנד הותיר היום את הריבית המרכזית על כנה, ברמה של 2.5%, אך שלח איתות חד וברור לגבי האפשרות שהריביות עשויות לעלות כבר בתחילת שנה הבאה, במטרה להתמודד עם עליית מחירי הדיור.

המסר של הבנק המרכזי שלח את הדולר הניו-זילנדי, הידוע בכינויו "קיווי דולר", לעלייה לרמה של 0.795 דולר אמריקאי ולעלייה חדה מול הדולר האוסטרלי, ל-1.146 דולרים - שיא של כ-5 שנים.

כאמור, עליית הריביות, תהפוך את ניו-זילנד למדינה הראשונה מבין המדינות המפותחות, שתנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת, בעת שבה הבנקים המרכזיים באירופה, ארה"ב ויפן מתכוונים להמשיך במדיניות המרחיבה במטרה לתמוך בצמיחה הכלכלית.

"האיתות של הבנק המרכזי הניו-זילנדי הפך את ה'קיווי' למטבע נבחר, לצד הדולר האמריקאי", טוען כריס ווסטון, אסטרטג השקעות ראשי בחברת IG. "השווקים רואים בבנק המרכזי של ניו-זילנד כבנק המרכזי הניצי ביותר מבין מדינות ה-G10".

אז לאן מועדות פניו של ה"קיווי"? אנליסטים וסוחרי מט"ח ממליצים לפתוח פוזיציות לונג על המטבע הניו-זילנדי, כנגד הדולר האוסטרלי והפאונד הבריטי. ווסטון מעריך הקיווי דולר יתחזק לרמה של 1.1275 כנגד הדולר האוסטרלי בטווח הקרוב.