כץ לעיני על השביתה ברכבת: "זה מה שהמילה שלך שווה?"

ישראל כץ כתב סטטוס בפייסבוק בו הוא מגנה את יו"ר ההסתדרות: חתמת על שקט תעשייתי ברכבת. עכשיו, כשנהגי הקטרים נוקטים בעיצומים במסווה של 'מחלה מסתורית', לא שומעים אותך"

שר התחבורה ישראל כץ פונה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני מעל גבי הפייסבוק, על רקע השביתה האיטלקית של נהגי הרכבת היום (ד').

כך כתב כץ: "לעופר עיני, יו"ר ההסתדרות. חתמת על שקט תעשייתי ברכבת. לאחר שאיימתי לסגור את החברה ולפתוח אותה מחדש חתמנו על הסכם לארגון מחדש של הרכבת ובמסגרתו התחייבת בין השאר שבמשך שלוש שנים לא יהיו עיצומים ושביתות. עכשיו, כשנהגי הקטרים נוקטים בעיצומים במסווה של 'מחלה מסתורית', לא שומעים אותך. לקחת את הכסף ונאלמת. זה מה שהמילה שלך שווה? בכל מקרה נעשה סדר ברכבת".

כאמור, יש היום שיבושים בתנועת הרכבות עקב "מחלה" של 41 נהגים שלא הגיעו לעבודה. הנהלת הרכבת הודיעה מצידה כי "ננקוט צעדים משמעתיים נגד השובתים", ובצהריים היא פנתה לבית הדין לעבודה על מנת שיפעל להפסקת השביתה האיטלקית והשבת נהגי הקטר לעבודתם.

"אם חלק מהחולים לא ישובו לעבודה מחר, נאלץ לבטל כ-100 רכבות נוסעים", נמסר מההנהלה. במכתב אותו פרסמה הנהלת הרכבת צוין כי "בימים האחרונים אנו עדים למספר רב מהרגיל של עובדים הנעדרים ממקום העבודה, בעוד שבפועל נצפו נופשים או מטיילים. צעדים משמעתיים יינקטו נגד עובדים אלו בהתאם. התנהגות זו עלולה לגרום לשיבושים בתנועת הרכבות ולפגיעה במאמצי החברה לשפר את השירות לנוסעים", כתבה ההנהלה.