LG הכריזה על ה-G2, סמארטפון הדגל שלה. מה הוא שווה?

ה-G2 כולל כפתור בגב האחורי של המכשיר לשליטה בסאונד בזמן שיחה ■ מדובר בפאבלט – שילוב של סמארטפון וטאבלט עם מסך בגודל 5.2 אינץ' ■ המכשיר יגיע לישראל בסוף חודש ספטמבר

ענף הסמארטפונים ידוע כתחרותי במיוחד, אולם אם עד עכשיו המלחמה הגדולה התנהלה בין סמסונג לאפל, עכשיו רוצה גם חברת LG הדרום קוריאנית לבסס את מעמדה כמובילת שוק. הערב קיימה החברה מסיבת עיתונאים בניו יורק להשקת ה-G2, כאשר הקמפיין השיווקי שלה, שהושקעו בו כ-400 מיליון דולר, התחיל כבר לפני מספר שבועות עם שילוט בטיימס סקוור וקמפיין אינטרנטי.

G2 הוא לא סתם סמארטפון נוסף מבחינת LG. החברה השקיעה רבות בניסיון להפוך אותו למתחרה לגלקסי S4. החברה החלה במיתוג האות G בסמארטפונים שלהם היא מייחסת חשיבות, כשהיא בעצם נוטשת בדגמים האלו את המיתוג תחת השם "אופטימוס". "הסמארטפון החדש מבין ולומד מהאדם. היום אנחנו מביאים את המוצר הזה לחיים: G2", אמר נשיא החברה.

אז מה מיוחד ב-G2? קודם כל העיצוב. ה-G2 מגיע עם מסך מגע בגודל 5.2 אינץ' באיכות Full HD, שמספק צבעים חיים וחדים. תענוג לצפות באיכות התמונה הזו. הסמארטפון דק - 8.9 מ"מ. למרות גודל המסך, מדובר במכשיר בגודל כמעט זהה ל-S4 המגיע עם מסך בגודל 4.99 אינץ'. בנוסף, LG הוסיפה למכשיר רעיון חדש - כפתור בגב לשליטה בעוצמת הקול, מתוך הנחה שהמשתמש גם ככה ממקם את האצבע בזמן שיחה מאחורי המכשיר וכך לא יצטרך לחפש את כפתור השליטה בעוצמת הקול. על-פניו, בניסיון קצר בהתנסות ב-G2, נראה שמדובר ברעיון טוב. הכפתורים האחוריים, שהם היחידים המותקנים בדגם הזה, מאפשרים הפעלת וסגירת המכשיר וגם ביצוע זום בזמן צילום. כדי להעיר את המסך בזמן המתנה, מקישים עם האצבע על המסך והטלפון חוזר לפעול. רעיון פשוט ומהנה לשימוש.

LG התמקדה בשילוב יישומים נוספים במערכת ההפעלה אנדרואיד (גרסת ג'לי בין 4.2.2 המותקנת עליו). במקום ללחוץ על כפתור או להחליק את האצבע על המסך בעת קבלת שיחה, ניתן להרים את ה-G2 ולהצמיד לאוזן והמכשיר יענה באופן אוטומטי לשיחה. מדובר בשיטה שגם מאפשרת לענות לשיחות כאשר מחזיקים את הטלפון ביד אחת או עם כפפה. יישום בשם Text Link יודע למשוך נתונים ממסרונים לשילוב ביומן לקביעת פגישה. יישום אחר הוא Guest Mode שמאפשר לתת לחברים או לילדים להשתמש ב-G2 מבלי לפחד שמשתמש ייגש לתוכן אישי או יזמין מוצרים מהרשת.

צילום בלי מריחות

המצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל, ומייצב תמונה שמאפשר לצלם תמונות בתנועה בלילה מבלי לקבל מריחות. בזמן צילום וידיאו אפשר להתמקד עם המיקרופון באזור מסוים, להקלטה טובה יותר.

מבחינת חומרה, ה-G2 הוא הדגם הראשון בשוק שמגיע עם מעבד מרובע ליבות של קוואלקום - סנפדרגון 800 - במהירות 2.3 ג'יגה הרץ. הספק הסוללה גם כן גבוה - 3,000 מילי אמפר ויש לטלפון תמיכה ברשתות סלולר מדור 4.

מתי בישראל? ה-G2 ינחת בארץ בסלקום ואורנג' ובחנויות האלקטרוניקה הפרטיות כבר בסוף חודש ספטמבר, לצד השקה העולמית שתתקיים ב-30 מדינות, ביניהם ארבע מפעילות הסלולר הגדולות בארה"ב.

ל-LG יש בהחלט סיכוי טוב להגדיל את נתח השוק שלה עם ה-G2. החברה מתכננת השקה יחסית זריזה שלא תאבד את הבאזז שהסמארטפון הזה זכה לו. למכשיר יש יכולות מעניינות שעוזרות לו להציע קצת בידול לעומת הדמיון בין סמארטפונים רבים אחרים. הערכת המחיר עומדת על כ-3,000 שקל בארץ בעת ההשקה.

הכותב היה אורח LG באירוע