משקיעים? 10 הכללים הללו יסייעו לכם "להתרחק מצרות"

לאנס רוברטס, יועץ פיננסי ופרשן כלכלי פרסם רשימה של כללי השקעות שיסייעו למשקיעים להתנהל בצורה טובה יותר ו"לנצח את המשחק בטווח הרחוק"

"קיימת תחושה שהעולם הפיננסי יצר מצב של אוטופיה שבו לא קיימים יותר סיכונים בהשקעות", כך טוען לאנס רוברטס, יועץ פיננסי ופרשן כלכלי בראיון שהעניק לאתר הכלכלי"Street Talk Live". רוברטס מספק למשקיעים "10 כללי זהב" שיסייעו להם להשקיע בצורה חכמה יותר.

הפרשן הכלכלי מזהיר את המשקיעים וטוען כי ההנחה שהשווקים ימשיכו לעלות גם אם ה'פד' יתחיל להאט את רכישות האג"ח היא מוטעית. "מבט קצר על ההיסטוריה חושף שאנו נמצאים במצב שאינו שונה בהרבה מהמצב ב-2008".

1. אתם ספקולנטים לא משקיעים - רוברטס מבקש להזכיר למשקיעים הקטנים שהם רק "דגים קטנים השוחים בים ההשקעות" ולכן עליהם להיזהר מפני כרישי ההשקעות הגדולים. "בניגוד לוורן באפט ששולט על החברה ויכול להשפיע על מצבה הפיננסי, אתם רק יכולים לנחש את המחיר העתידי של המניה".

2. בחירת מניות באופן פרטני - "זו הדרך לנצח במשחק בטווח הארוך", טוען רוברטס ומוסיף שתיקי השקעות המבוססים על מניות פחות תנודתיות, למשל מניות המחלקות דיבידנד, משיגות ביצועי יתר בטווח הארוך.

3. למכור בזמן הנכון - אתם לא יכולים לקנות בזול אם אתם לא מוכרים בגבוה - הרבה משקיעים יודעים לרכוש מניות אטרקטיביות במחיר נמוך אך אינם יודעים מתי למכור אותה. הסיבה לכך, לטענתו של רוברטס, היא שהמשקיעים מערבים רגשות כגון פחד וחמדנות במהלך ההשקעה.

4. משמעת עצמית ודבקות בשיטה - אם מצאתם את שיטת ההשקעה שמתאימה לכם, למשל השקעה בתעודות סל או השקעה במניות עם שווי שוק גבוה המחלקות דיבידנד, עליכם לדבוק בה. "שוק המניות פועל באופן מחזורי לכן אסור לכם להיבהל מגלים של ירידות", לדברי רוברטס.

5. שימרו על ההון - "לאבד הון זה הרסני", טוען רוברטס. "כל שחקן פוקר יודע שברגע שנגמרים לך הצ'יפים אתה מחוץ למשחק. לכן, צריך לדעת מתי וכמה להמר".

6. שימו לב למגמה - קיימת אמרה בוול סטריט לפיה "the trend is your friend", עם זאת, רוברטס טוען כי המשקיעים צריכים לעקוב היטב אחר ההתפתחויות בשוק ולבחון האם המגמה מתהפכת. "המגמה יכולה להיות האויב הגרוע ביותר שלכם אם אתם בכיוון הלא נכון".

7. היזהרו מעצמכם - הפרשן הבכיר מציין שהמשקיעים צריכים להישאר עם רגליים על הקרקע ולא להיות בטוחים מדי לגבי הידע שלהם בכל הנוגע להשקעות. "המשקיעים צוברים ביטחון יתר, מגדילים את הסיכון ואז מאבדים חלק נכבד מההון שלהם כאשר השוק מפתיע ומשנה כיוון".

8. לא לפחד לצעוד נגד העדר - המשקיעים המצליחים בעולם פועלים לפי הכלל של למכור כאשר כולם קונים ולקנות כאשר כולם בורחים.

9. נסו להכות את המדד של עצמכם - רוברטס טוען כי המשקיעים צריכים להציב לעצמם יעד ולנסות לעקוף אותו, במקום לנסות לעקוף את התשואה של מדדי הבנצ'מרק.

10. סבלנות - הערך הכי חשוב של המשקיע הוא הזמן. רוברטס ממליץ למשקיעים להשקיע לטווח ארוך לא לזגזג יותר מדי בין סוגים שונים של נכסים.