כל תלונה שלישית נגד זכייני הטלוויזיה והרדיו נמצאה מוצדקת

כך עולה מדוח נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, ל-2012 ■ מחצית מהתלונות נגעו לתכנים פוגעניים ■ זינוק של 160% בתלונות על הרדיו האזורי

‎‎מחצית מהתלונות נגד זכייניות הטלוויזיה המסחרית והרדיו האזורי נגעו לתכנים פוגעניים בשידור, בהם התנהגות לא הולמת ותכנים מינים - כך עולה מדוח נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, לשנת 2012.

על-פי רגב, מתוך 3,179 תלונות שהוגשו, כל תלונה שלישית נמצאה מוצדקת. 2,216 תלונות נרשמו לגבי ערוץ 2 וערוץ 10. רבע מהתלונות עסקו במהדורות החדשות.

ב-2012 חלה עלייה של 14% במספר התלונות שהוגשו לנציבות לעומת 2011. הזינוק הדרמטי ביותר חל ברדיו האזורי - 160% יותר תלונות על תכנים פוגעניים בשידורי הרדיו האזורי.

‏‏19% מהתלונות שהתקבלו כנגד תכנים פוגעניים בטלוויזיה היו בנושאי פגיעה בילדים. 15% מהתלונות האחרות היו בנושאים אחרים בהם היבטי מגדר, מיניות וסקסיזם, פגיעה בנשים או מוצא.

423 תלונות התקבלו על רשת, 416 תלונות התקבלו על קשת; 375 תלונות התקבלו על חדשות 2; 270 תלונות התקבלו על ערוץ 10; 111 תלונות התקבלו על חדשות 10; 92 תלונות התקבלו על ערוץ 2; ו-13 תלונות התקבלו על הטלוויזיה החינוכית.

‏רגב ציין כי בשנה האחרונה הוכפל מספר התלונות שהוגשו נגד זכיינית ערוץ 2 רשת. זאת תולה הנציב בעלייה בנפח הצפייה בזכיינית.

‏עיקר תלונות מאזיני הרדיו האזורי נגעו לתחנות מלל ובראשן "רדיו ללא הפסקה", אשר כל תלונה שנייה הייתה נגדה. זאת לאור העובדה שמדובר בתחנה האזורית המואזנת ביותר ובשל מגישים כמו נתן זהבי, יורם שפטל וורדה רזיאל ז׳קונט.

‏נציב הפניות, דוד רגב, התייחס לנתוני הדוח ואמר: "יותר ויותר צופים ומאזינים מבקשים טלוויזיה ורדיו נקיים יותר, פחות פוגעניים ופחות אלימים. חשוב לציין כי הזכיינים גילו רגישות גדולה לפניות הציבור ופעלו לתקן בהקדם ליקויים שהתגלו.

"אנו בנציבות פועלים למצוא את האיזון בין חופש הביטוי והיצירה שניתן לזכיינים במסגרת השידורים לבין שמירה על כבודם של הצופים והמאזינים. מאז כניסתי לתפקיד פועלת הנציבות לחיזוק ושיפור הקשר עם הציבור בשקיפות ובהגינות".