האישה עברה למקלט לנשים מוכות - כמה מזונות ישלם הבעל?

מדובר בסכום נמוך העומד על פחות ממחצית דמי מזונות מינימליים מקובלים ■ סכום זה יתווסף לקיצבה של 700 שקל המוענקת לאישה על-ידי המקלט

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים קבע כי בעל שאשתו עברה עם בנם למקלט לנשים מוכות ישלם מזונות בסכום של 1,000 שקל בלבד.

על-פי החלטת השופטת אורלי שמאי-כתב, הסכום יכול להספיק לקיום האם ובנה כל זמן שהם מתגוררים במקלט, בו הם אינם נדרשים לשלם עבור מדור ואוכל.

מדובר בבני זוג שנישאו בשנת 2004, ולהם ילד משותף אחד. לפני חודשיים עזבה האישה עם הבן את הבית ועברה למקלט לנשים מוכות בטענה לאלימות של הבעל כלפיה.

הגבר, באמצעות עו"ד אביבית מוסקוביץ', מומחית לדיני משפחה, טען כי לא נקט באלימות כלפי האישה, וכי לא מתנהל כל הליך פלילי נגדו בענין שכזה. לדבריו, האישה עזבה את הבית מסיבות אחרות ופנתה למקלט רק משום שאין לה מקום אחר לשהות בו.

עוד ציין הבעל כי הוא משתכר כ 5,200 שקל מעבודתו כמורה, לצד הכנסות מזדמנות נוספות ממתן שיעורים פרטיים. עוד טען כי האישה יכולה לעבוד ובוחרת שלא לעשות כך, וכי היא נתמכת על-ידי בני משפחתה החיים בחו"ל.

בית המשפט קבע כי עד לדיון ופסק דין באשר לגובה מזונות קבועים אותם תקבל האישה, ישולם לה ולבנה סכום חודשי של 1,000 שקל בלבד.

מדובר בסכום נמוך העומד על פחות ממחצית דמי מזונות מינימליים מקובלים, כשסכום זה יתווסף לקיצבה של 700שקל המוענקת לאישה על-ידי המקלט. בנוסף, יחולו על האב תשלומי גן והוצאות רפואיות שאינן מכוסות בביטוח רפואי, ככל שיידרשו.