מהפך באירופה בסיום המסחר: המדדים סגרו בעליות

מדדי אירופה ירדו במשך כל היום על רקע החששות המחודשים לתקיפה אמריקנית בסוריה, ולמרות נתוני המאקרו הטובים שפורסמו בגוש האירו ■ התמ"ג עלה ברבעון השני ב-0.3%, הצריכה הפרטית עלתה ב-0.2%

בורסות אירופה סגרו היום (ד') מסחר תנודתי בעליות שערים קלות, במקביל למגמה חיובית בוול סטריט ולמרות החששות המחודשים לתקיפה אמריקנית בסוריה. נתוני מאקרו טובים יחסית שפורסמו בגוש האירו השפיעו על המסחר. באסיה מוקדם יותר נרשמה מגמה מעורבת, כשבורסת יפן עלתה והונג קונג ושנגחאי ירדו.

לאחר שהסנאט האמריקני אישר הבוקר לנשיא אובמה מסגרת של 60 יום לתקוף בסוריה, נחת היום אובמה לביקור רשמי בסטוקהולם בירת שוודיה, והתייחס לאפשרות של תקיפה אמריקנית בסוריה. במהלך מסיבת עיתונאים שערך יחד עם ראש הממשלה השוודי, טען אובמה כי "אם השימוש של אסד בנשק כימי יישאר ללא תגובה הדבר יגביר את הסיכויים לשימוש נוסף בנשק מסוג זה בעתיד".

בגוש האירו פורסם היום כי התמ"ג חזר ברבעון השני לצמיחה לאחר מיתון ארוך וזאת על רקע עלייה חדה של 1.6% ביצוא בגוש. התמ"ג בגוש האירו צמח ברבעון השני ב-0.3% מהחודש הקודם. לעומת הרבעון השני ב-2012 מדובר בהתכווצות של 0.5%. הבנק המרכזי באירופה (ECB) צופה כי בכל 2013 תירשם התכווצות בצמיחה של 0.6% וב-2014 חזרה לצמיחה שנתית.

מחר צפויה באירופה החלטת הריבית לחודש ספטמבר, ובה הבנק צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי על שפל של 0.5%. בנוסף לעלייה ביצוא, גם היבוא בגוש האירו עלה ברבעון השני ב-1.4% והצריכה הפרטית עלתה ברבעון ב-0.2%. הוצאות הממשלה ירדו ב-0.4%.

מדדי וול סטריט סגרו אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.6%, על רקע המתנה מתוחה להחלטה אמריקנית בנוגע לתקיפה בסוריה, ולאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים. בינתיים, מתגבשת הסכמה בסנאט לתקיפה בסוריה, אך מוגבלת ל-3 חודשים ורק מהאוויר ומהים וללא כניסת חיילי צבא ארה"ב לסוריה. (לסיפור המלא)

מניית Ryanair Holdings Plc צנחה במסחר לאחר שפירסמה אזהרת רווח. גם מניות הבנקים נחלשו על רקע המתקפה האמריקנית שצפויה בסוריה. נציין את Banco De Sabadell Sa , ואת UniCredit Spa .

אסיה מעורבת

בורסות אסיה נסחרו היום (ד') במגמה מעורבת. בורסות יפן וסין עלו, ובורסת הונג קונג נחלשה קלות.

מדדי אסיה פתחו מוקדם יותר בירידות שערים, אך אלה השתנו בהתאם למגמה בחוזים העתידיים בארה"ב שאותתו מוקדם יותר על עליות. המשקיעים באסיה גם מימשו חלק מהרווחים שרשמו בימי המסחר הקודמים שבאו לאחר נתוני מאקרו טובים ביבשת.

בין המניות שמושפעות מהתקיפה המסתמנת של ארה"ב בסוריה הן מניות הבנקים וחברות התשתיות. מניית Westpac Banking ירדה במסחר, כמו גם Commonwealth Bank of Australia ו-BHP ביליטון .

לחיוב בלטה מניית Canon Inc , לאחר שהודיע על רכישה בחזרה של מניותיה ב-502 מיליון דולר.

מניית הונדה טיפסה על רקע חלוקת דיבידנד גבוהה בדוחות השנתיים הצפויים.