אמיר גילת: התוכן של "היהודים באים" מעולם לא הוצג בפניי

יו"ר רשות השידור טוען כי הנהלת הרשות מעולם לא הציגה בפניו את התוכן בתוכנית הסאטירה, למרות שביקש זאת ■ בימים האחרונים הופץ קדימון לתוכנית, ובו נראו דמויותיהם של יגאל עמיר וברוך גולדשטיין שרים "אני רוצח ימני"

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, טוען כי הנהלת רשות השידור מעולם לא הציגה בפניו את התוכן בתוכנית "היהודים באים", למרות שביקש זאת מפורשות. כעת בכוונתו לדון בנושא בישיבת ועדת התוכן הקרובה.

בימים האחרונים הופץ הקדימון לתוכנית הסאטירה "היהודים באים", ובו נראו דמויותיהם של יגאל עמיר וברוך גולדשטיין שרים "אני רוצח ימני". הדבר גרר תגובות קשות וטענות על כך שההפקה ממומנת מכספי ציבור.

"ועדת התוכן של מליאת רשות השידור תדון בישיבתה הקרובה בשידור התוכנית 'היהודים באים' בערוץ הראשון", כתב גילת בעמוד הפייסבוק שלו. "לוח שידורי הסתיו שהגישה ההנהלה, אשר כולל את התוכנית החדשה, טרם נדון במוסדות הרשות ועדיין לא אושר. למרות זאת, עוד בטרם אושר הלוח, משום מה כבר הופץ הקדימון של התוכנית.

"הצפייה בקדימון והפניות הרבות שהגיעו לרשות מימין ומשמאל מעלים חשש כבד כי התוכנית כוללת תכנים פוגעניים וחסרי טעם אשר אינם מתאימים לשידור הציבורי.

"הנושא מורכב יותר, שכן התוכן הזה לא הוצג מעולם בפני מוסדות הרשות, למרות בקשות מפורשות בעניין. כבר פניתי להנהלה וביקשתי את התייחסותה לסוגיות האמורות, והנושא יידון בישיבה הקרובה שלוועדת התוכן".

מהנהלת רשות השידור נמסר: "למצער, יו"ר רשות השידור מתנהל מעל דפי הפייסבוק ולא במסגרת הרשות טרם בדיקתו והבנתו את הנושא. 'היהודים באים' הנה תוכנית סאטירה, ובשל כך יהיו בה תכנים אשר מי מהצופים ימצא את עצמו פגוע מהם. זה סימן שזו סאטירה טובה, ודבר זה צריך להיות נהיר לאנשי התוכן והעיתונות. הנהלת הרשות המליצה ועדיין ממליצה על שידורן של הסאטירות 'לאטמה', 'מדורת השבט' ו'שלום בית', כתוספת רצינית ומקצועית לתחום הסאטירה בשידורי הערוץ, כמובן תוך בחינת התכנים על-ידי הנהלת הרשות ואנשי התוכן".