8% מבעלי ההון העשירים ביותר בארה"ב מחזיקים בקבוצת ספורט

32 אנשים מרשימת "400 העשירים בארה"ב" של המגזין "פורבס" הם בעלים של קבוצה מקצוענית; מוקד המשיכה העיקרי: בעלות על קבוצות NFL ו-NBA

8% מבעלי ההון הגדולים ביותר בארה"ב מחזיקים בבעלות על קבוצות ספורט מקצוענית במדינה. כך עולה מרשימת 400 האנשים העשירים בארה"ב שמפרסם המגזין "פורבס". בסך הכל מחזיקים 32 בעלי הון שנכללו ב"רשימת ה-400" בלפחות קבוצת ספורט אחת מבין ארבע הליגות המקצועניות הגדולות (NFL, NBA, NHL, MLB).

מי שמוביל את רשימת העשירים בספורט האמריקאי הוא פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, שמדורג במקום ה-26 ברשימה של "פורבס" עם הון מוערך של 15.8 מיליארד דולר, ומחזיק בבעלות על שתי קבוצות - פורטלנד טריילבלייזרס מה-NBA וסיאטל סיהוקס מה-NFL.

לאן נמשכים רוב בעלי ההון הכבדים ביותר? ל-NBA ול-NFL. בסך הכל 14 בעלי הון שנכללים ברשימת העשירים מחזיקים בבעלות על קבוצות פוטבול, כאשר רשימת המליארדרים כוללת גם 14 בעלים של קבוצות NBAכדורסל מהליגה הטובה בעולם.

קצת פחות זוהר, כנראה, להחזיק בקבוצות הוקי קרח ובייסבול. לליגת ה-NHL ייצוג של ארבעה בעלי הון מהרשימה. ליגת ה-MLB שולחת רק שני נציגים לרשימת העשירים.

סטן קרונקי הוא הבעלים היחיד ברשימת בעלי ההון (הון מוערך של 5.3 מיליארד דולר) שמחזיק בבעלות על שלוש קבוצות מקצועניות - סט לואיס ראמס (פוטבול), דנבר נאגטס (כדורסל) וקולורדו אבלאנש (הוקי קרח). עם זאת, פורטפוליו הבעלות של קרונקי כולל שתי קבוצות נוספות מחוץ לארבע הליגות המקצועניות הגדולות בארה"ב: הוא הבעלים של קבוצת ה-MLS קולורדו ראפידס ובנוסף מחזיק בבעלות על קבוצת הפרמיירליג ארסנל.

10 האנשים העשירים ביותר בארה"ב שמחזיקים בקבוצת ספורט / ("פורבס")
1. פול אלן (הון מוערך: 15.8 מיליארד ד'): סיהוקס (פוטבול), בלייזרס (כדורסל)
2. ריץ' דבוס (6.8 מיליארד ד'): אורלנדו מג'יק (כדורסל)
3. מיקי אריסון (5.8 מיליארד ד'): מיאמי היט (כדורסל)
4. סטן קרונקי (5.3 מיליארד ד'): ראמס (פוטבול), נאגטס (כדורסל), אבלאנש (הוקי)
5. סטפן רוס (4.8 מיליארד ד'): דולפינס (פוטבול)
6. מלקולם גלייזר (4.5 מיליארד ד'): בקאנירס (פוטבול)
7. טד לרנר (4 מיליארד ד'): נאשיונאלס (בייסבול)
8. דן גילברט (3.9 מיליארד ד'): קבאלירס (כדורסל)
9. שאהיד קאהן (3.8 מיליארד ד'): ג'גוארס (פוטבול)
10. צ'ארלס דולן (3.3 מיליארד ד'): ניקס (כדורסל)